THE REPRESENTATION OF MICRO-CELEBRITY IN AWKARIN'S INSTAGRAM POSTS

ASMININGRUM RAUDYA FITRIYANI, . (2020) THE REPRESENTATION OF MICRO-CELEBRITY IN AWKARIN'S INSTAGRAM POSTS. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (450kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (491kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (417kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (420kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (500kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (887kB) | Request a copy

Abstract

Skripsi ini berjudul The Representation of Micro-celebrity in Awkarin’s InstagramPosts.Mikro-selebriti merupakan bagian dari presentasi diri oleh seseorang yang menggunakan media digital untuk mendapatkan popularitas. Tujuan dari penelitian skripsi ini adalah untuk mengetahui bagaimana 10 unggahan foto Instagram merepresentasikan Awkarin sebagai mikro-selebriti. Skripsi ini menggunakan teori Social Semiotic oleh Kress dan van Leeuwen untuk mengetahui makna yang disampaikan melalui gambar dan Systematic Functional Linguistics Transitivity untuk mengetahui makna yang disampaikan melalui keterangan gambar. Data penelitian ini berupa gambar, warna, simbol, segi pandangan dan teks pada postingan Awkarin. Sumber data yang digunakan adalah 10 gambar yang diambil dari akun Instagram Awkarin. Metode yang digunakan untuk menganalisa data adalah metode deskriptif kualitatif. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa representasi mikro-selebriti oleh Awkarin dilakukan dengan berbagai cara, antara lain: (1) unggahan gambar yang berkaitan dengan aktivitas Awkarin sehari-hari (2) unggahan gambar yang berkaitan dengan fashion untuk menarik perhatian kaum muda (3) unggahan gambar yang berkaitan dengan promosi barang khususnya pakaian untuk mendapatkan keuntungan sosial dan ekonomi. Popolaritas yang didapatkan Awkarin di Instargam merepresentasikan dia sebagai mikro-selebriti. This study entitled The Representation of Micro-celebrity in Awkarin’s Instagram Posts. Micro-celebrity is a self-presentation by someone who uses digital media platforms to achieve popularity by posting on the internet. The purpose of this study is to find out how do 10 Instagram posts of Awkarin represent her as micro-celebrity. This study applied the Representation theory by Stuart Hall and the concepts Social Semiotic by Kress and van Leeuwen in order to find out the meaning displayed through images. Systematic Functional Linguistics in order to find out the meaning conveyed through caption of images. The data of this study are the images, colors, symbols, angle, and texts in 10 pictures of Awkarin’s Instagram posts. The methodology to analyze the data of this study is a descriptive qualitative method. The findings of this study indicate that the representation of micro-celebrity by Awkarin is carried out in various ways: (1) posted pictures related to daily activities of Awkarin, (2) posted pictures related to fashion to attract young people's attention, (3) posted pictures related to promoting items, especially clothing in order to gain social and economic benefits. The popularity of Awkarin in Instagram represents her as micro-celebrity.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Nurbaity, M.Hum ; 2). Eka Nurcahyani, M.Hum
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Sastra Inggris
Depositing User: Users 4579 not found.
Date Deposited: 10 Sep 2020 18:03
Last Modified: 10 Sep 2020 18:03
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/10146

Actions (login required)

View Item View Item