MEGA FITRIA AMINULLOH FAHMI, . (2020) THE EVALUATION OF ENGLISH TEXTBOOK “STAIRWAY: A FUN AND EASY ENGLISH BOOK” FOR SIXTH GRADE OF ELEMENTARY SCHOOL. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (1MB) |
|
Text
CHAPTER 1.pdf Download (325kB) |
|
Text
CHAPTER 2.pdf Restricted to Registered users only Download (476kB) | Request a copy |
|
Text
CHAPTER 3.pdf Restricted to Registered users only Download (483kB) | Request a copy |
|
Text
CHAPTER 4.pdf Restricted to Registered users only Download (503kB) | Request a copy |
|
Text
CHAPTER 5.pdf Restricted to Registered users only Download (319kB) | Request a copy |
|
Text
REFERENCES.pdf Download (422kB) |
|
Text
APPENDICES.pdf Restricted to Registered users only Download (632kB) | Request a copy |
Abstract
Buku pelajaran adalah sumber utama yang dapat menyampaikan pengetahuan dan informasi kepada peserta didik dengan cara yang mudah dan terorganisir. Karena buku pelajaran memberi mereka penjelasan tentang materi dan latihan, para siswa dapat belajar dengan lebih baik sendiri (Ahour dan Ahmadi 2012). Karena fakta ini, buku teks telah menjadi sumber utama bagi guru dan siswa untuk mendukung proses pembelajaran di kelas (Richard, 2017). Saat ini, ada banyak buku komersial yang digunakan oleh guru sebagai bahan utama. Oleh karena itu, perlu untuk memilih buku teks yang cocok untuk siswa dengan menganalisis buku teks bahasa Inggris. Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan kualitas buku teks bahasa Inggris untuk kelas VI sekolah dasar berjudul "Stairway: A Fun and Easy English Book" berdasarka kriteria Evaluasi Mukundan dan Nimehchisalem (2015). Fokus dari penelitian ini adalah analisis buku teks tentang sejauh mana buku teks memenuhi kriteria sebagai buku yang baik berdasarkan dari Mukundan dan Nimehchisalem (2015). Penelitian ini menggunakan desain deskriptif kualitatif dan dikategorikan sebagai analisis dokumen. Peneliti memperoleh data dengan menggunakan kriteria evaluasi dari Mukundan dan Nimehchisalem (2015). Temuan mengungkapkan bahwa kualitas buku teks bahasa Inggris "Stairway: A English Fun dan Easy Book for Grade VI Sekolah Dasar adalah “kegunaan sedang” dengan mencapai skor rata-rata 2,715. Buku teks sesuai dengan kriteria dalam hal atribut umum dan konten pembelajaran mengajar. Textbooks are the main sources that can convey the knowledge and information to the learners in an easy and organized way. Since the textbook provides them with the explanations about the materials and exercises, the students can study better by themselves (Ahour & Ahmadi, 2012). Due to this fact, textbooks have been the major source for teachers and students to support the learning process in the classroom (Richards, 2011). Nowadays, there are many commercial books that is using by teachers as the major materials. Therefore, it is necessary to choose the suitable textbooks for students by analyzing the English textbook. This study aims to describe the quality of the English textbook for grade VI of elementary school entitled “Stairway: A Fun and Easy English Book” based on Mukundan and Nimehchisalem’s (2015) Evaluation Checklist criteria. The focus of this study is the analysis of textbook about the extent which the textbook meet the criteria as a good book based on the Mukundan and Nimehchisalem’s (2015) Evaluation Checklist. This study applied descriptive qualitative design and was categorized as documentary analysis. The researcher gained the data by using the evaluation checklist from Mukundan and Nimehchisalem’s (2015). The findings revealed that the quality of English textbook "Stairway: A Fun and Easy English Book for Grade VI of Elementary School is “moderate usefulness” achieving the average score of 2.715. The textbook fits the criteria in terms of general attributes and teaching learning content.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Prof. Dr. Ilza Mayuni, MA, ; 2). Dr. Hanip Pujiati |
Subjects: | Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris |
Divisions: | FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Users 4953 not found. |
Date Deposited: | 11 Sep 2020 15:22 |
Last Modified: | 11 Sep 2020 15:22 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/10243 |
Actions (login required)
View Item |