PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS GAME BIBLE WARRIORS ADVENTURES UNTUK ANAK DENGAN ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER (ADHD)

MARIA AGUSTINI, . (2020) PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS GAME BIBLE WARRIORS ADVENTURES UNTUK ANAK DENGAN ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER (ADHD). Doktor thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (509kB)
[img] Text
BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (218kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (737kB)
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (31kB)
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (273kB)
[img] Text
lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

This study aims to develop instructional media based on Bible Warriors Adventures (BWA) games for children with ADHD. Using a quantitative approach with research and development methods. Product validation is carried out by a team of experts consisting of media experts, design experts, and material experts. Involved 27 child participants with ADHD divided into two groups, seven for small groups, and 20 people for field tests. The instrument used in product validation was a Likers scale questionnaire while for field testing using initial screening and final screening. The results of expert validation that the developed product is suitable for use. The research findings show that p-value> 0.05 means that there is a difference with a 95% confidence level. The mean value of 7.4000 has a positive sign, meaning that there is a tendency to decrease in the screening score after treatment. The average decrease is 7.4. It can be concluded that the application of BWA-based instructional media is effective for cognitive impairment in stimulating the attention of students with ADHD. The conclusion that the product of this development is instructional media the BWA game-based for cognitive training in stimulating the attention of students with ADHD 7-8 years age range in the form of BWA game-based instructional media applications and the QR code hyperlink module as a guide. ********* Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan media pembelajaran berbasis games Bible Warriors Adventures(BWA) untuk anak dengan ADHD. Menggunaka pendekatan kuantitatif dengan metode research and development. Validasi produk dilakukan oleh tim ahli yang terdiri dari ahli media, ahli desain, dan ahli materi. Melibatkan 27peserta anak dengan ADHD yang terbagi dalam dua kelompok yaitutujuh orang untuk kelompok kecil, dan 20 orang untuk uji lapangan.Instrumen yang digunakan dalam validasi produk adalah kuesioner skala likers sedangakan untuk uji lapangan dengan menggunakan screening awal dan screening akhir. Hasil validasi ahli bahwa produk yang dikembang layak digunakan. Temua penelitian bahwa p-value > 0.05 artinya ada pebedaan dengan tingkat kepercayaan 95 %. Untuk nilai Mean sebesar 7.4000 memiliki tandapositif, artinya terjadi kecenderungan penurunan score screening sesudah perlakuan. Rata-rata penurunannya adalahsebesar7.4. Dapat disimpulkanbahwa aplikasi media pembelajaran berbasis BWA efektif untuk pelatikan kognitif dalam menstimulus atensi murid dengan ADHD.Kesimpulan bahwa hasil produk dari pengembangan ini adalah media pembelajaran berbasis game BWA untuk pelatihan kognitif dalam menstimulus atensi murid dengan ADHD rentang usia 7-8 tahun berupa aplikasi media pembelajaran berbasis game BWA dan modul hyperlink qr codesebagai panduan.

Item Type: Thesis (Doktor)
Additional Information: 1). Prof. Dr. Yufiarti M.Si. ; 2). Dr. Wuryani M.Pd.
Subjects: Pendidikan > Media Pembelajaran
Divisions: PASCASARJANA > S3 Pendidikan Anak Usia Dini
Depositing User: Users 5511 not found.
Date Deposited: 22 Oct 2020 09:59
Last Modified: 22 Oct 2020 09:59
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/11374

Actions (login required)

View Item View Item