COMPASSION AND CIVIC RESPONSIBILITY IN THE ENGLISH LEARNING AND TEACHING: A CASE STUDY AT SMPIT AL-IKHLAS PONDOK MELATI

AMELIA DEWI ADMIARTI, . (2021) COMPASSION AND CIVIC RESPONSIBILITY IN THE ENGLISH LEARNING AND TEACHING: A CASE STUDY AT SMPIT AL-IKHLAS PONDOK MELATI. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (3MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (475kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (560kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (769kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (482kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Pandemic in 2021 has big impacts to the fundamental needs in education. Regarding to the situation, promoting students with the skill of 21st century have become major responsibility apart of developing academic abilities among of the skill is compassion and civic responsibility as the term used of citizenship skill. Hence, this study is aimed to identify the relevant indicators of compassion and civic Responsibility competences to be developed for junior high school. The qualitative case study is used as the method of this study. The main source of data is pertinent documents and video learning activity at SMPIT Al-Ikhlas Pondok Melati. The result of this study revealed that compassion and civic responsibility competencies are integrated in the components of English teaching and learning in the VII, VIII, IX grades at SMPIT Al-Ikhlas Pondok Melati. The analysis used the framework of the collaboration of some pertinent documents. Keyword: Compassion, Civic Responsibility, Citizenship Competencies, 21st Century Skills   ************ Pandemi pada tahun 2021 berdampak besar terhadap kebutuhan mendasar dalam pendidikan. Berkaitan dengan situasi tersebut, memajukan siswa dengan keterampilan abad 21 telah menjadi tanggung jawab utama selain mengembangkan kemampuan akademik di antara keterampilan itu adalah welas asih dan tanggung jawab kewarganegaraan sebagai istilah yang digunakan keterampilan kewarganegaraan.. Oleh karena itu, penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi indikator kompetensi kepedulian dan tanggung jawab kewarganegaraan yang relevan untuk dikembangkan pada sekolah menengah pertama. Studi kasus kualitatif digunakan sebagai metode penelitian ini. Sumber data utama adalah dokumen terkait dan video kegiatan pembelajaran di SMPIT Al-Ikhlas Pondok Melati. Hasil penelitian ini mengungkapkan bahwa kompetensi kepedulian dan tanggung jawab kewarganegaraan terintegrasi dalam komponen pembelajaran bahasa Inggris di kelas VII, VIII, IX di SMPIT Al-Ikhlas Pondok Melati. Analisis menggunakan beberapa dokumen yang terkait dengan kompetensi tersebut Kata kunci: Kepedulian, Tanggung Jawab, Kompetensi Kewarganegaraan, dan Keterampilan Abad ke-21

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Sri Sumarni, M.Pd. ; 2). I Wayan Darya, M.A
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 11315 not found.
Date Deposited: 09 Sep 2021 03:43
Last Modified: 09 Sep 2021 03:43
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/19753

Actions (login required)

View Item View Item