HUBUNGAN INTENSITAS BERMAIN GAME ONLINE TERHADAP PROKASTINASI AKADEMIK MAHASISWA PADA MASA PANDEMI COVID-19

AHMAD ZAKIY, . (2021) HUBUNGAN INTENSITAS BERMAIN GAME ONLINE TERHADAP PROKASTINASI AKADEMIK MAHASISWA PADA MASA PANDEMI COVID-19. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf.pdf

Download (1MB)
[img] Text
BAB 1.pdf.pdf

Download (429kB)
[img] Text
BAB 2.pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (575kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (439kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (977kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (283kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf.pdf

Download (516kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (912kB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah terdapat hubungan intensitas bermain game online terhadap prokastinasi akademik mahasiswa pada masa pandemi Covid-19. Pendekatan penelitian yang digunakan adalah pendekatan kuantitatif dengan populasi seluruh mahasiswa aktif Universitas Negeri Jakarta. Sampel pada penelitian ini berjumlah 132 responden yang diperoleh menggunakan teknik purposive sampling. uji analisis statistic yang digunakan untuk mengtau korelasi penelitian ini menggunakan metode Pearson Product Moment. Hasil penelitian ini menunjukkan nilai sig pada kedua variabel memiliki hubungan sebesar 0.000 < 0.05 dan nilai r untuk hubungan antara prokastinasi akademik dengan intensitas bermain game online adalah 0.496 > 0.1697, yang berarti terdapat hubungan yang signifikan antara intensitas bermain game online dengan prokastinasi akademik. This study aims to determine whether there is a relationship between the intensity of playing online games on student academic procrastination during the Covid-19 pandemic. The research approach used is a quantitative approach with a population of all active students at the State University of Jakarta. The sample in this study obtained 132 respondents obtained using purposive sampling technique. Statistical analysis test used to determine the correlation of this study using the Pearson Product Moment method. The results of this study indicate that the sig value in the second variable has a relationship of 0.000 < 0.05 and the r value for the relationship between academic procrastination and the intensity of playing online games is 0.496 > 0.1697, which means that there is a significant relationship between the intensity of playing online games and the intensity of playing online games. academic procrastination.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Santi Yudhistira, M.Psi. ; 2). Fellianti Muzdalifah, M.Psi.
Subjects: Filsafat, Psikologi & Agama > Psikologi, Ilmu Jiwa
Pendidikan > Psikologi Pendidikan
Divisions: FPP > S1 Psikologi
Depositing User: Users 12414 not found.
Date Deposited: 16 Sep 2021 08:28
Last Modified: 16 Sep 2021 08:28
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/20381

Actions (login required)

View Item View Item