EXTRIS, . (2019) PENGARUH PENGUASAAN BAHAN AJAR, PENGETAHUAN KONSTRUKSI TES, DAN SIKAP ATAS PELAJARAN SOSIOLOGI TERHADAP KUALITAS TES OBJEKTIF BUATAN GURU SMA NEGERI DAN SWASTA JAKARTA UTARA. Doktor thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
1. COVER.pdf Download (2MB) |
|
Text
2. ABSTRAK.pdf Download (2MB) |
|
Text
8. BAB I.pdf Download (2MB) |
|
Text
9. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
|
Text
10. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
|
Text
11. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
|
Text
12. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
|
Text
13. DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (2MB) |
Abstract
The purpose of this study was to determine the effect of constructive test knowledge, mastery of teaching materials and attitudes toward sociology lessons on the quality of objective tests made by North Jakarta high school teachers. This study uses a quantitative approach with survey methods. Data were analyzed using regression techniques to test hypotheses. The sample of this study was the Sociology Teachers of Public and Private High Schools in the North Jakarta area which amounted to 79 Sociology teachers who were obtained by the test and non-test techniques to collect data. The results of this study indicate that: (1) there is mastery of sociology teaching materials that have a positive direct effect on the quality of objective tests made by teachers. (2) test construction knowledge has a positive direct effect on the quality of objective tests made by the teacher. (3) attitudes toward sociology lessons have a positive direct influence on the quality of objective tests made by teachers. (4) test construction knowledge has a positive direct influence on attitudes toward sociology lessons. (5) mastery of sociology teaching materials has a positive direct influence on attitudes toward sociology lessons. Thus, it is expected that all teachers should try to develop their teaching competency in various ways to achieve the results consistent with best practice. ***** Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh pengetahuan konstrusi tes , penguasaan bahan ajar dan sikap atas pelajaran sosiologi terhadap kualitas tes objektif buatan guru SMA se Jakarta Utara. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode survei.Data dianalisis dengan menggunakan teknik regresi untuk menguji hipotesis. Sampel penelitian ini adalah Guru Sosiologi SMA Negeri dan Swasta di wilayah Jakarta Utara yang berjumlah 79 orang guru Sosiologi yang di peroleh dengan teknik tes dan non tes untuk menjaring data. Hasil penelitian ini menunjukkanbahwa : (1) terdapat penguasaan bahan ajar sosiologi mempunyai pengaruh langsung yang positif terhadap kualitas tes objektif buatan guru. (2) pengetahuan konstruksi tes mempunyai pengaruh langsung positif terhadap kualitas tes objektif buatan guru. (3) sikap atas pelajaran sosiologi mempunyai pengaruh langsung positif terhadap kualitas tes objektif buatan guru. (4) pengetahuan konstruksi tes mempunyai pengaruh langsung yang positif terhadap sikap atas pelajaran sosiologi. (5) penguasaan bahan ajar sosiologi mempunyai pengaruh langsung positif terhadapsikap atas pelajaran sosiologi. Dengan demikian, diharapkan bahwa semua guru harus mencoba mengembangkan kompetensi mengajar mereka dengan berbagai cara untuk mencapai hasil yang konsisten dengan praktik terbaik.
Item Type: | Thesis (Doktor) |
---|---|
Subjects: | Ilmu Sosial > Sosiologi Pendidikan > Pendidikan Dasar |
Divisions: | PASCASARJANA > S3 Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan |
Depositing User: | Rima Safitri . |
Date Deposited: | 24 Nov 2021 07:22 |
Last Modified: | 24 Nov 2021 07:22 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/21598 |
Actions (login required)
View Item |