PEMANFAATAN VIDEO PEMBELAJARAN “MAGIC ENGLISH” UNTUK PENGENALAN KOSAKATA BAHASA INGGRIS SISWA KELOMPOK B DI TK MADANIA BOGOR

ADIBAH SARASWATI SAFIRA, . (2022) PEMANFAATAN VIDEO PEMBELAJARAN “MAGIC ENGLISH” UNTUK PENGENALAN KOSAKATA BAHASA INGGRIS SISWA KELOMPOK B DI TK MADANIA BOGOR. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (278kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (558kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (387kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (622kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (141kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (309kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk memberikan gambaran terkait pemanfaatan video pembelajaran untuk mengenalkan dan meningkatkan pemahaman kosakata bahasa Inggris pada Kelompok B di TK Madania Bogor. Penelitian ini menggunakan model pemanfaatan Arief Sadiman. Terdapat tiga tahapan dalam model Arief Sadiman, yaitu (1) tahap persiapan, (2) tahap pelaksanaan, (3) tahap tindak lanjut. Adapun hasil penelitian diperoleh bahwa pemanfaatan video pembelajaran Magic English untuk pengenalan kosakata bahasa Inggris pada siswa Kelompok B terbilang efektif dikarenakan terjadinya peningkatan pemahaman kosakata bahasa Inggris pada siswa yang dibuktikan melalui hasil belajar siswa dengan hasil yang sangat baik. Dalam kata lain, terjadi peningkatan kemampuan kognitif siswa setelah melakukan pembelajaran menggunakan video pembelajaran Magic English. ***** This study aims to provide an overview of the use of learning video to improve the ability of Grade B students in TK Madania Bogor (Preschool and Kindergarten) in order to understand English vocabulary. The utilization model that is used belongs to Arief Sadiman. There are three phase of Arief Sadiman’s utilization model, which are (1) the preparation phase, (2) the implementation phase, and (3) the follow-up phase. The results showed that the use of Magic English learning video to introduce English vocabulary for Grade B students was considered effective due to an improvement in students understanding of English vocabulary as evidenced by student learning outcomes with result that are satisfactory. In other words, there was an increase in students cognitive abilities after studying using Magic English learning video media.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Kunto Imbar Nursetyo, M.Pd ; 2). Drs. Mulyadi, M.Pd
Subjects: Teknologi dan Ilmu Terapan > Teknologi (umum) > Teknologi Pendidikan
Divisions: FIP > S1 Teknologi Pendidikan
Depositing User: Users 13192 not found.
Date Deposited: 15 Mar 2022 07:02
Last Modified: 15 Mar 2022 07:02
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/24344

Actions (login required)

View Item View Item