ANALISIS MODEL PEMBELAJARAN INQUIRY TERHADAP PENINGKATAN SIKAP ILMIAH ILMU PENGETAHUAN ALAM PADA SISWA KELAS V SEKOLAH DASAR

RETNO PUSPITASARI, . (2022) ANALISIS MODEL PEMBELAJARAN INQUIRY TERHADAP PENINGKATAN SIKAP ILMIAH ILMU PENGETAHUAN ALAM PADA SISWA KELAS V SEKOLAH DASAR. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (2MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (616kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (925kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (621kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (948kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (349kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (553kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (353kB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis tentang model pembelajaran inquiry terhadap peningkatan sikap ilmiah IPA pada siswa kelas V sekolah dasar. Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif deskriptif yang menggunakan metode penelitian kepustakaan atau library research untuk memperoleh data sesuai topik permasalahan dalam penelitian. Sumber data yang diambil adalah jurnal online yang relevan serta sumber data lainnya. Berdasarkan hasil kajian serta analisis pada sumber data, model pembelajaran inquiry efektif digunakan dalam pembelajaran IPA serta dapat meningkatkan sikap ilmiah IPA pada siswa kelas V sekolah dasar. This study aims to analyze the inquiry learning model to improve science scientific attitudes in fifth grade elementary school students. This research is a descriptive qualitative research that uses library research methods to obtain data according to the topic of the research problem. Sources of data taken are relevant online journals and other data sources. Based on the results of the study and analysis of data sources, the inquiry learning model is effectively used in science learning and can improve science scientific attitudes in fifth grade elementary school students.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Tunjungsari Sekaringtyas, M.Pd., ; 2). Dra. Siti Rohmi Yuliati, M.Pd.,
Subjects: Pendidikan > Teori, Penelitian Pendidikan
Divisions: FIP > S1 Pendidikan Guru Sekolah Dasar
Depositing User: Users 14484 not found.
Date Deposited: 21 Mar 2022 04:53
Last Modified: 21 Mar 2022 04:53
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/24962

Actions (login required)

View Item View Item