NUR INTAN MARKHAMAH, . (2022) PENGEMBANGAN KEGIATAN BELAJAR BERBASIS MEDIA DIGITAL UNTUK MENSTIMULASI KETERAMPILAN BERPAKAIAN ANAK USIA 4-5 TAHUN. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (3MB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (665kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (847kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (923kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (229kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (416kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian pengembangan ini adalah penelitian yang bertujuan untuk mengembangkan produk media digital berupa poster,buku digital, video animasi untuk menstimulasi keterampilan berpakaian anak usia 4-5 tahun. Selain menghasilkan produk berupa media digital, peneliti ini juga meghasilkan buku panduan untuk orang tua. Penelitian ini merupakan penelitian dengan menggunakan ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation, dan Evaluation). Responden dalam hal ini adalah 3 orang anak usia 4-5 tahun, 2 orang pendidik Lembaga PAUD, ahli materi, ahli media dan Content Creator. Berdasarkan hasil penelitian yang diberikan oleh ahli materi, diperoleh persentase sebesar 88,8%, dari ahli media sebesar 75%, dari pendidik sebesar 98,2%, dari content creator 95% dan dari hasil uji efektivitas yang dilakukan pada anak usia 4-5 tahun sebesar 100%. Hasil tersebut dikategorikan sangat layak, sehingga produk penelitian yang dihasilkan dapat dikatakan sudah sesuai dan berhasil untuk meningkatkan pengetahuan dan pemahaman akan keterampilan berpakaian anak usia 4-5 tahun. This study aims to produce a digital media product in the form of posters, digital books, animated videos to stimulate the skills of dressing for children aged 4-5 years. In addition to producing products in the form of digital media, this research also produces guide books for parents. This development uses ADDIE development model (Analysis, Desaign, Development, Implementation, and Evaluation). Respondets in this research were 3 children aged 4-5 years, 2 early childhood education institution educators, material experts, media experts and contenct creator. Based on the result of the assessment given by the material expert obtained percentage of 88,8% from media expert by 75%, from educators by 98,2%, from content creator by 95% and from the results of effectiveness tests conducted in children aged 4-5 years by 100%. The results are categorized as very feasible, so that the resulting research product can be said to be appropriate and successful in increasing knowledge and understanding of dressing skills of children aged 4-5 years.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Yuliani Nurani, M.Pd. ; 2). Lara Fridani, S.Psi.,M.Psych, Ph.D |
Subjects: | Pendidikan > Pendidikan Dasar > Pendidikan Anak |
Divisions: | FIP > S1 Pendidikan Guru PAUD |
Depositing User: | Users 14130 not found. |
Date Deposited: | 18 Apr 2022 04:49 |
Last Modified: | 18 Apr 2022 04:49 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/25812 |
Actions (login required)
View Item |