ANINDA RISTRI RAHMADITA, . (2015) EFL Teachers' of Authentic Writing Assessment Practices in Teaching Marketing Vocational High School Students. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
CHAPTER 2 -ANINDA.pdf Download (169kB) |
|
Text
CHAPTER 1 - ANINDA.pdf Download (83kB) |
|
Text
CHAPTER 3 - ANINDA.pdf Download (303kB) |
|
Text
ABSTRACT.pdf Download (24kB) |
|
Text
CHAPTER 4 - ANINDA.pdf Download (664kB) |
|
Text
Lembar pengesahan.pdf Download (272kB) |
|
Text
Lembar Pernyataan.pdf Download (200kB) |
|
Text
CHAPTER 5 - ANINDA.pdf Download (72kB) |
|
Text
Cover.pdf Download (38kB) |
|
Text
RIWAYAT HIDUP- Anin.pdf Restricted to Registered users only Download (34kB) |
|
Text
TABLE OF CONTENT - ANINDA.pdf Download (71kB) |
|
Text
REFERENCES - ANINDA.pdf Download (69kB) |
Abstract
Guru Sekolah Menengah Kejuruan menemukan kesulitan dalam mengimplementasikan penilaian otentik sebagai salah satu dari jenis penilaian pendidikan di kelas. Beberapa guru bingung karena mereka tidak paham dengan penilaian otentik. Penelitian ini menyelidiki praktek penilaian otentik menulis oleh guru Bahasa Ingris di SMK jurusan pemasaran, khusus nya tujuan guru, jenis dan tehnik dari penilaian otentik menulis. Penelitian ini mengimplementasikan pendekatan kualitatif dengan menggunakan pendekatan deskriptif. 20 Guru bahasa Inggris jurusan pemasaran dari sembilan SMK di Jakarta Timur dilibatkan sebagai responden. Serangkaian angket untuk guru, daftar table untuk analisis rencana pelaksanaan pembelajaran dan wawancara terstruktur untuk siswa pemasaran telah digunakan untuk mengumpulkan data. Hasil penelitian ini ditemukan bahwa guru SMK telah mengimplementasikan penilaian otentik menulis dalam kelas mereka. Guru mempraktekan penilaian otentik menulis untuk menilai pencapaian siswa. Sebagian besar guru melaksanakan tehknik penilaian otentik menulis. Uraian dirancang oleh guru sebagai tehnik guru dalam penilaian otentik menulis. Guru telah menggunakan jenis penilaian otentik menulis. Mereka fokus pada pemilihan kata dan grammar yang digunakan oleh siswa dalam menilai tulisan. Guru seharusnya diingatkan kepada tujuan penilaian lain nya dan menyediakan jenis dan tehnik lainya untuk meningkatkan penilaian otentik menulis. Vocational High School teachers face problem in implementing authentic assessment as one of educational assessment types in their classroom. Some teachers confuse because they are not familiar with authentic assessment. This study explored VHS EFL teachers’ authentic writing assessment practices in marketing program, particularly teachers’ purposes, types and techniques of authentic writing assessment. This study implemented qualitative research by using descriptive approach. Twenty EFL marketing teachers from nine VHS in East Jakarta have been involved as respondents for this study. A set of questionnaires for teacher respondents, a checklist for analysis of their lesson-plans, and semi-structured interviews for marketing students have been employed to collect data for this study. The result of this study found that VHS teachers have already implemented authentic writing assessment in their classroom. Teachers practiced authentic writing assessment to assess students’ achievement. Most of teachers have employed authentic writing assessment techniques. Essay is provided by teachers as their technique of authentic writing assessment. Teachers have used authentic writing assessment types. They focus on students’ vocabulary and grammar while assessing students’ writing. Teachers should be reminded other assessment purpose and provide more types and techniques to enhance authentic writing assessment.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dra. Sri Sulastini, M.A. |
Subjects: | Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris |
Divisions: | FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Users 8922 not found. |
Date Deposited: | 09 May 2022 02:08 |
Last Modified: | 09 May 2022 02:08 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/27711 |
Actions (login required)
View Item |