FOCUSING QUESTIONS IN ENGLISH TEACHING PRACTICE: A STUDY OF STUDENT’S TEACHING PRACTICE (PRAKTIK KETERAMPILAN MENGAJAR) ENGLISH DEPARTMENT STUDENT YEAR 2016

ANNISA LEONIE HAPSARI, . (2017) FOCUSING QUESTIONS IN ENGLISH TEACHING PRACTICE: A STUDY OF STUDENT’S TEACHING PRACTICE (PRAKTIK KETERAMPILAN MENGAJAR) ENGLISH DEPARTMENT STUDENT YEAR 2016. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
SKRIPSI FULL.pdf

Download (1MB)

Abstract

Pertanyaan Fokus merupakan salah satu sub kategori keterampilan dasar mengajar yang mengacu dalam memberikan rangsangan dan membuat siswa memahami dengan baik tentang materi yang diajarkan. Bagian pertanyaan merupakan suatu alat akademik untuk guru PKM atau guru masa depan untuk mengasah kemampuan mereka dalam meminta dan memberikan pertanyaan kepada siswa. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk memperoleh profil dari jenis-jenis pertanyaan fokus yang digunakan oleh guru PKM dalam praktek keterampilan mengajar dasar mereka. Pertanyaan fokus dibagi menjadi empat kategori, yaitu; faktual, empiris, produktif, dan evaluatif. Penelitian ini dilakukan dari bulan Agustus sampai bulan November 2016. Data dari penelitian ini adalah ucapan-ucapan dari pertanyaan fokus mahasiswa PKM jurusan pendidikan Bahasa Inggris. Instrumen dari penelitian ini adalah lembar observasi. Sumber data dari penelitian ini adalah 3 mahasiswa PKM tahun 2013 semester 105. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa dari 3 mahasiswa PKM, hanya ada dua mahasiswa PKM yang menguasai dengan baik tentang bagaimana cara mengajukan dan menggunakan pertanyaan fokus. Focusing Question is one of the sub categories of basic teaching skills which refers to give the stimuli and make the students’ understand well about the material. Questioning part is the academic tool for PKM teacher to sharpen their ability in asking and giving a question to the students’. The aim of this study is to obtain a profile of focusing question types employed by PKM teachers in their basic teaching skills practice. Focusing question are divided into four categories, namely; factual, empirical, productive, and evaluative. This research was conducted from August to November 2016. The data of this study are the utterances of focusing question in English Department teaching Practice (PKM). The instrument of this study was observational sheet. The source of the data are 3 English Department’s PKM students’ year 2013 semester 105. The result of this study showed that from 3 PKM’s students, there are only two PKM students who master well about how to ask using focusing question.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1) Dr. Siti Drivoka Sulistyaningrum, M.P 2) Dr. Zuharti, M.Si
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: sawung yudo
Date Deposited: 26 Apr 2022 01:27
Last Modified: 26 Apr 2022 01:27
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/27981

Actions (login required)

View Item View Item