THE MECHANICS ACCURACY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION STUDY PROGRAM STUDENTS’ WRITING ASSIGNMENTS

LILIK YULIAWATI, . (2011) THE MECHANICS ACCURACY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION STUDY PROGRAM STUDENTS’ WRITING ASSIGNMENTS. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
LILIK YULIAWATI.pdf

Download (125kB)

Abstract

Tujuan penelitian ini adalah untuk meneliti akurasi mekanik pada tugas menulis mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris (PSPBI). Aspek mekanik yang dianalisis meliputi tanda baca, huruf kapital, ejaan, cetak miring, dan penulisan bilangan pada 65 tugas menulis dari 3 mata kuliah, yaitu mata kuliah ELT Management, Micro-Teaching, dan Research Proposal & Seminar. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis isi. Hasil dari analisis tugas menulis mahasiswa ini diperkuat oleh wawancara dengan 10 mahasiswa PSPBI, 3 dosen mata kuliah menulis, dan 3 dosen mata kuliah lainnya. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa akurasi mekanik pada tugas menulis mahasiswa PSPBI cukup baik (merujuk pada tingkat akurasi); dengan arti bahwa terdapat sejumlah kesalahan mekanik pada tulisan mahasiswa, tetapi kesalahan tersebut tidak terlalu mempengaruhi pemahaman pembaca. This study was aimed to find out the mechanics accuracy of English Language Education Study Program (ELESP) students’ writing assignments. The mechanics that were analyzed include punctuation, capitalization, spelling, italicization, and numbering of 65 writing assignments of three courses, that is, ELT Management, Micro-Teaching, and Research Proposal & Seminar courses. The method used in this study was content analysis. The analysis result of the students’ writing assignments was triangulated by interview with 10 ELESP students, 3 lecturers of writing courses, and 3 lecturers of non-writing courses. The result of this study reveals that the mechanics accuracy of ELESP students’ writing assignments is sufficient (referring to the level of accuracy); it means that there are number of mechanics mistakes in students writing assignments, but those mistakes do not greatly affect readers’ understanding.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1) Prof. Dr. Ilza Mayuni, M.A
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: sawung yudo
Date Deposited: 22 Jun 2022 19:54
Last Modified: 22 Jun 2022 19:54
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/30571

Actions (login required)

View Item View Item