PUTRI NURTASHA, . (2022) COMMUNICATIVE LEARNING-INTEGRATED AND MICROLEARNING-BASED ENGLISH LEARNING MATERIALS OF READING FOR 7TH GRADERS OF MILD INTELLECTUALLY DISABLED STUDENTS. Magister thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
Cover.pdf Download (954kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (529kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 1.pdf Download (336kB) |
|
Text
Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (490kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (993kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (302kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (265kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk merancang skrip materi pembelajaran Bahasa Inggris berbasis pembelajaran mikro dan pembelahran komunikatif untuk siswa kelas 7 tunagrahita ringan. Dalampenelitian ini, peneliti menggunakan metode DDR. Penelitian ini memberikan hasil sebagai berikut: pembelajaran komunikatif yang ada terintegrasi dalam materi pembelajaran; prosedur dalam mendesain produk; dan materi pembelajaran naskah pembelajaran komunikatif terpadu dan berbasis pembelajaran mikro dalam membaca bahasa Inggris pada siswa tunagrahita ringan. Penelitian ini membuat sebuah LOM (Materi Objek Pembelajaran) berbentuk skrip sebagai bahan pembelajaran mengikuti teori pembelajaran mikro. Ditemukan bahwa LOM yang dirancang ini memungkinkan guru untuk mengajar kegiatan membaca, terutama untuk siswa kelas 7 dari siswa intelektual ringan, dan untuk menggunakan objek pembelajaran dalam pengembangan pembelajaran kreatif dan inovatif. Proses pembuatan objek pembelajaran melibatkan beberapa langkah, antara lain memilih pembelajaran mikro dan deskriptor komunikatif; menganalisis materi buku yang ada menggunakan descriptor pembelajaran mikro dan keterampilan komunikatif; mengklasifikasikan deskriptor yang tidak tercakup dalam bahan ajar yang ada; mengintegrasikan deskriptor ke dalam tahapan materi pembelajaran membaca yang relevan; dan merancang naskah materi pembelajaran Bahasa Inggris. Kata Kunci: Pembelajaran Komunikatif, Membaca, Pembelajaran Mikro ********* This study was aimed at designing communicative learning and Microlearning-based English learning materials scripts of reading for seventh graders of mild intellectually disabled students. In this research, the researcher used the DDR method. The research provided the following results: the existing communicative learning-integrated and microlearning-based in the learning materials; the procedures in designing the products; and the learning materials scripts of communicative learning-integrated and microlearning-based of English reading for 7th graders of mild intellectually disable students. This study created a LOM (Learning Object Material) formed of scripts as learning materials following a micro-learning and communicative learning. It was found that this designed LOM allows teachers to teach reading activities, especially for seventh graders of mild intellectual students, and to employ learning objects in the development of creative and innovative learning. The process of creating a learning object involves a number of steps, including choosing the microlearning and communicative descriptors; analyzing the existing book material using these descriptors; classifying the descriptors that aren't covered in the existing learning materials; integrating the descriptors into the relevant stages of reading learning materials; and designing English learning material scripts. Keywords: Communicative Learning, Reading, Microlearning
Item Type: | Thesis (Magister) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Ratna Dewanti, M.Pd. ; 2). Dr. Darmahusni, M.A. |
Subjects: | Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris |
Divisions: | FBS > S2 Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Users 15527 not found. |
Date Deposited: | 07 Sep 2022 02:41 |
Last Modified: | 07 Sep 2022 02:41 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/35110 |
Actions (login required)
View Item |