JUGENDSPRACHE DALAM KINDERROMAN “EMIL UND DIE DETEKTIVE” KARYA ERICH KÄSTNER

EDLIN AL RASYID, . (2023) JUGENDSPRACHE DALAM KINDERROMAN “EMIL UND DIE DETEKTIVE” KARYA ERICH KÄSTNER. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf.pdf

Download (767kB)
[img] Text
BAB 1.pdf.pdf

Download (313kB)
[img] Text
BAB 2.pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (335kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (157kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (485kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (155kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf.pdf

Download (274kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Dalam bahasa Jerman terdapat variasi bahasa yang salah satunya yaitu bahasa remaja. Berdasarkan hasil penelitian ini dapat disimpulkan bahwa remaja yang digambarkan oleh Kästner dalam karyanya berjudul Emil und die Detektive melalui Jugendsprache yang diucapkan baik monolog maupun dialog dapat terlihat remaja dalam berkomunikasi senang menyederhanakan kata yang dipakai lalu menyerap kosakata bahasa asing serta remaja gemar membentuk kata baru yang tidak banyak orang dewasa ketahui. Selain itu, dari roman anak tersebut remaja digambarkan suka menggeser makna yang menimbulkan makna baru dan juga memperluas makna pada suatu kata. Tidak hanya itu, remaja juga senang dalam kesehariannya membentuk kata kerja dari suatu kata benda serta merubah kata dengan makna yang sama lalu mengkreasikan kata dengan kreatif. ******** In German there are variations of the language, one of which is the language of teenagers. Based on the results of this study, it can be concluded that the adolescents described by Kästner in his work entitled Emil und die Detektive through Jugendspache which are spoken both monologues and dialogues can be seen that teenagers in communication like to simplify the words used and then absorb foreign language vocabulary and teenagers like to form new words that are not many adults know. In addition, from the children's romance, adolescents are described as shifting meanings which create new meanings and also expand the meaning of a word. Not only that, teenagers are also happy in their daily lives to form verbs from a noun and change words with the same meaning and then create words creatively.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dra. Rr. Kurniasih RH, M.A. ; 2). Muhammad Nur Ashar Asnur, M.Hum.
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Jerman
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Jerman
Depositing User: Users 17745 not found.
Date Deposited: 10 Mar 2023 01:51
Last Modified: 17 Jan 2024 00:57
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/38140

Actions (login required)

View Item View Item