HUBUNGAN ANTARA MINDSET SISWA TERHADAP BAHASA ARAB DENGAN PENGUASAAN KOSAKATA ARAB (PENELITIAN KORELASI DI MAN 8 JAKARTA)

ELMA DAMAYANTI, . (2023) HUBUNGAN ANTARA MINDSET SISWA TERHADAP BAHASA ARAB DENGAN PENGUASAAN KOSAKATA ARAB (PENELITIAN KORELASI DI MAN 8 JAKARTA). Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (950kB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (173kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (273kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (255kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (221kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (94kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (133kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (910kB) | Request a copy

Abstract

Elma Damayanti, Hubungan Antara Mindset Siswa Terhadap Bahasa Arab Dengan Penguasaan Kosakata Arab (Penelitian Korelasi di MAN 8 Jakarta). Skripsi. Program Studi Pendidikan Bahasa Arab Fakultas Bahasa dan Seni Universitas Negeri Jakarta. Februari 2023. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah terdapat hubungan antara Mindset Siswa Terhadap Bahasa Arab dengan Penguasaan Kosakata Arab siswa kelas X 6 di MAN 8 Jakarta tahun ajaran 2022/2023. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode korelasional. Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas sepuluh yang berjumlah 252 siswa dan diambil sampel sebanyak 35 siswa dengan menggunakan teknik purposive sampling. Metode pengumpulan data yang digunakan adalah angket dan tes. Teknik analisis data yang digunakan untuk menguji hipotesis adalah teknik korelasi Pearson Product Moment. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1) Nilai rata-rata mindset siswa adalah 72,82 atau dalam kategori sedang, (2) Nilai rata-rata penguasaan kosakata siswa adalah 70,49 atau dalam kategori sedang, dan (3) tidak terdapat hubungan antara mindset siswa terhadap bahasa arab dengan penguasaan kosakata Arab. Hal ini diperoleh dari hasil uji hipotesis yang menunjukkan r hitung lebih kecil dari r tabel (0,223 < 0,334) dan nilai signifikansi sebesar 0,197 yang berarti lebih besar dari 0,05 (0,197 > 0,05). Kata kunci : Mindset Siswa Terhadap Bahasa Arab, Penguasaan Kosakata Arab ***** Elma Damayanti, The Relationship between Students' Mindset on Arabic and Arabic Vocabulary Mastery (Correlation Research at MAN 8 Jakarta). Skripsi. Arabic Language Education Study Program, Faculty of Languages and Arts, Jakarta State University. February 2023. This study aims to find out whether there is a relationship between students' mindset towards Arabic and Arabic Vocabulary Mastery of class X 6 students at MAN 8 Jakarta in the academic year 2022/2023. The method used in this study is the correlational method. The population in this study were tenth grade students, totaling 252 students and a sample of 35 students was taken using a purposive sampling technique. Data collection methods used are questionnaires and tests. The data analysis technique used to test the hypothesis is the Pearson Product Moment correlation technique. The results showed that: (1) the average value of students' mindset was 72.82 or in the medium category, (2) the average score of students' vocabulary mastery was 70.49 or in the medium category, and (3) there was no relationship between students' mindset towards Arabic with mastery of Arabic vocabulary. This is obtained from the results of hypothesis testing which shows that r count is smaller than r table (0.223 < 0.334) and a significance value of 0.197 which means greater than 0.05 (0.197 > 0.05). Keyword : Students' Mindset on Arabic, Arabic Vocabulary Mastery

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Muhammad Kamal, M.A. ; 2). Dr. Chakam Failasuf, M.Pd.
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Arab
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Arab
Depositing User: Users 17818 not found.
Date Deposited: 16 Mar 2023 00:41
Last Modified: 16 Mar 2023 00:41
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/38593

Actions (login required)

View Item View Item