TRANSFORMING INTENDED LEARNING OUTCOMES OF ENGLISH READING FOR GRADE X OF VOCATIONAL HIGH SCHOOL INTO MICROLEARNING LESSONS

ROHMADANI, DILLA (2023) TRANSFORMING INTENDED LEARNING OUTCOMES OF ENGLISH READING FOR GRADE X OF VOCATIONAL HIGH SCHOOL INTO MICROLEARNING LESSONS. Sarjana thesis, Universitas Negeri Jakarta.

[img] Text
Cover.pdf - Published Version

Download (795kB)
[img] Text
BAB 1.pdf - Published Version

Download (210kB)
[img] Text
BAB 2.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (337kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (216kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (333kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf

Download (50kB)
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf - Bibliography

Download (183kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (915kB) | Request a copy

Abstract

The objective of this study is to transform the reading learning outcomes of Capaian Pembelajaran Merdeka Belajar of English reading lessons for grade X students in vocational high school into microlearning lessons, with the purpose of developing microlearning content that is specific to reading skills. This study utilized content analysis methodology. Reading lesson frameworks that comprise reading purposes and text types, as well as learning reading stages, were analyzed and synthesized to reveal the formulation of English reading lessons. Subsequently, a synthesis of microlearning principles and elements was conducted to reveal the characteristics of microlearning lessons. Afterward, the general English reading lessons were integrated with the microlearning lessons to develop a curriculum that combines reading skills with contextualized microlearning. There are two research findings, specifically the first one pertaining to the formulation of reading-contextualized microlearning lessons for grade X of Vocational High School. Second, the deconstructed formulation of CP KMB is incorporated with the reading-contextualized microlearning-based lesson. Capaian Pembelajaran Kurikulum Merdeka for grade X of Vocational High School has been transformed into 24 the description of sub-intended learning outcomes into English reading-contextualized microlearning lesson-based. ***** Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mentransformasikan hasil belajar membaca Capaian Pembelajaran Merdeka Belajar dari pelajaran membaca bahasa Inggris untuk siswa kelas X di sekolah menengah kejuruan menjadi pelajaran microlearning, dengan tujuan mengembangkan konten microlearning yang khusus untuk keterampilan membaca. Penelitian ini menggunakan metodologi analisis isi. Kerangka pelajaran membaca yang terdiri dari tujuan membaca dan jenis teks, serta tahapan pembelajaran membaca, dianalisis dan disintesis untuk mengungkapkan rumusan pelajaran membaca bahasa Inggris. Selanjutnya dilakukan sintesis prinsip dan elemen microlearning untuk mengungkap karakteristik pembelajaran microlearning. Setelah itu, pelajaran membaca bahasa Inggris umum diintegrasikan dengan pelajaran microlearning untuk mengembangkan kurikulum yang menggabungkan keterampilan membaca dengan microlearning kontekstual. Terdapat dua temuan penelitian, yaitu yang pertama berkaitan dengan penyusunan pembelajaran microlearning kontekstual membaca untuk siswa kelas X SMK. Kedua, formulasi dekonstruksi CP KMB digabungkan dengan pembelajaran berbasis microlearning kontekstual membaca. Capaian Pembelajaran Kurikulum Merdeka untuk kelas X SMK telah diubah menjadi 24 deskripsi capaian pembelajaran bahasa Inggris membaca kontekstual berbasis microlearning. Kata kunci: hasil pembelajaran yang diharapkan (ILO), tahapan pembelajaran membaca, karakteristik pembelajaran mikro, membaca pola pembelajaran mikro kontekstual, membaca bahasa Inggris yang diubah berdasarkan pembelajaran mikro, hasil pembelajaran yang dimaksudkan untuk membaca.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Sri Sumarni, M.Pd. ; 2). Dr. Darmahusni, M.A.
Subjects: Pendidikan > Media Pembelajaran
Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 19984 not found.
Date Deposited: 18 Sep 2023 04:57
Last Modified: 18 Sep 2023 04:57
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/42665

Actions (login required)

View Item View Item