RINTISAN USAHA DENDENG BATOKOK IKAN TONGKOL PANGGANG

TSAQIF ISYAQI, . (2024) RINTISAN USAHA DENDENG BATOKOK IKAN TONGKOL PANGGANG. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (823kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (914kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (993kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (748kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (740kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (655kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (722kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji strategi pemasaran yang diterapkan pada rintisan usaha dendeng batokok ikan tongkol panggang, merek dagang yang akan dipasarkan bernama Dendeng D’best. Target pasar Dendeng D’best yaitu dapat dinikmati oleh semua kalangan seperti anak sekolah, mahasiswa dan karyawan. Strategi untuk mencapai target pasar, Dendeng D’best melakukan pemasaran melalui media sosial seperti whatsapp dan instagram. Inovasi yang dihasilkan dari produk Dendeng D’Best dalam proses pengolahannya. Media sosial digunakan untuk proses pemasaran dan pemesanan yang dapat berinteraksi dengan konsumen lebih potensial. Harga jual produk Dendeng D’best ditetapkan sebesar Rp. 18.000 per pcs dengan berat 50 gram dengan kenaikan harga jual sebesar 40%. Target penjualan dengan jumlah 80 pcs atau sebesar Rp.1.440.000, hasil penjualan dalam satu bulan mencapai 76 pcs dengan modal pendapatan Rp. 1.368.000 yang berarti belum mencapai target yang diinginkan. Modal awal yang diperlukan sebesar Rp. 1.021.460 dan titik impas diperkirakan dapat tercapat dalam waktu 4,4 bulan.*****This research aims to examine the marketing strategy applied to the start-up of the grilled cod fish batokok jerky business, a trademark that will be marketed called Dendeng D'best. The target market of Dendeng D'best can be enjoyed by all groups such as school children, students and employees. As a strategy to reach the target market, Dendeng D'best conducts marketing through social media such as WhatsApp and Instagram. Innovations resulting from D'Best Jerky products in the process Processing. Social media is used for the marketing and ordering process that can interact with more potential consumers. The selling price of D'best Jerky products is set at Rp. 18,000 per pcs with a weight of 50 grams with an increase in the selling price of 40%. The sales target is 80 pcs or Rp.1,440,000, sales results in one month reached 76 pcs with a revenue capital of Rp. 1,368,000 which means that the desired target has not been reached. The required initial capital is Rp. 1,021,460 and the break-even point is estimated to be achieved within 4.4 months.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: Dr. Ir. Alsuhendra, M.Si
Subjects: Karya Umum > Karya Tulis Perguruan TInggi
Pendidikan > Pendidikan
Divisions: FT > D IV Seni Kuliner dan Pengelolaan Jasa Makanan
Depositing User: Users 24172 not found.
Date Deposited: 01 Aug 2024 04:31
Last Modified: 01 Aug 2024 04:31
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/47737

Actions (login required)

View Item View Item