NAFRAH ZAINAB, . (2022) PENGEMBANGAN E-MODUL UNTUK PEMBELAJARAN ONLINE MATA PELAJARAN SOSIOLOGI KELAS XI SMA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (2MB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (428kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (842kB) |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (588kB) |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (392kB) |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (382kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan suatu produk berupa modul elektronik sebagai media pembelajaran dalam memfasilitasi guru menyampaikan materi pelajaran sosiologi “masyarakat multikultural”. Penelitian ini menggunakan model pengembangan Hannafin and Peck, dimana model memiliki tiga tahapan pemengembangan yaitu. (1) fase analisis kebutuhan, (2) fase desain produk, (3) fase pengembangan dan pengimplementasian produk serta melakukan tahap evaluasi pada setiap tahapannya. Sebagai bentuk dari penilaian produk, maka dilakukan expert review. Dan melakukan uji coba one to one kepada pengguna produk. Hasil penilaian yang diberikan ahli materi memperoleh nilai dengan kategori sangat baik, ahli media dengan kategori baik, dan hasil dari pengguna dengan kategori baik. Berdasarkan hasil yang telah ditentukan, maka produk e-Modul pembelajaran yang telah dikembangkan memperoleh nilai dengan kategori baik. ************************************************** This study aims to produce a product in the form of an electronic module as a learning medium in facilitating teachers to deliver the subject matter of sociology "multicultural society". This study uses the Hannafin and Peck development model, where the model has three development stages, namely. (1) the needs analysis phase, (2) the product design phase, (3) the product development and implementation phase as well as conducting the evaluation phase at each stage. As a form of product assessment, an expert review is carried out. And conduct a one-to-one trial for product users. The results of the assessment given by material experts get a score in the very good category, media experts in the good category, and the results from users in the good category. Based on the results that have been determined, the e-Module learning product that has been developed gets a score with a good category.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. RA Murti Kusuma W.S.IP, M.Si ; 2). Dra. Suprayekti, M.Pd |
Subjects: | Teknologi dan Ilmu Terapan > Teknologi (umum) > Teknologi Pendidikan |
Divisions: | FIP > S1 Teknologi Pendidikan |
Depositing User: | PKL . |
Date Deposited: | 10 Oct 2024 05:36 |
Last Modified: | 10 Oct 2024 05:36 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/51478 |
Actions (login required)
View Item |