STRATEGI BAURAN PROMOSI (PROMOTION MIX) OLEH GROOVY EVENT ORGANIZER

REZKIA AZZAHRA ANANTI, . (2022) STRATEGI BAURAN PROMOSI (PROMOTION MIX) OLEH GROOVY EVENT ORGANIZER. Diploma thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
Tugas Akhir - Rezkia Azzahra Ananti - 1409519043.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

Penulisan Tugas Akhir ini bertujuan untuk dapat mengetahui bagaimana strategi promosi yang dilakukan Groovy Event Organizer dalam menggunakan teori bauran promosi (promotion mix). Dalam penulisan Tugas Akhir ini penulis menggunakan metode kualitatif deskriptif. Untuk dapat memperoleh data penulis melakukan observasi, wawancara dan juga studi literatur. Hasil penelitian ini menunjukan bagaimana strategi promosi yang dilakukan Groovy Event Organizer dalam teori bauran promosi (promotion mix) untuk dapat mempromosikan produk-produknya dengan melakukan periklanan, promosi penjualan, hubungan masyarakat, dan juga pemasaran langsung terhadap client. ********************************* The purpose of writing this final project is to find out how the promotional strategy is carried out by the Groovy Event Organizer in using the theory of the promotion mix. In writing this final project, the writer uses descriptive qualitative method. To be able to obtain data, the authors conducted observation, interviews, and also literature studies. The results of this study show how the promotion strategy carried out by the Groovy Event Organizer in the theory of the promotion mix to be able to promote its products by doing advertising, sales promotions, public relations and also direct marketing to clients.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1). Rezka Fedrina, S.ST.Par, MM.
Subjects: Ilmu Sosial > Pariwisata
Divisions: FIS > D IV Usaha Perjalanan Wisata
Depositing User: sawung yudo
Date Deposited: 18 Oct 2024 06:29
Last Modified: 18 Oct 2024 06:29
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/51677

Actions (login required)

View Item View Item