PENETAPAN HARGA JUAL RANTAI PASOK DUA SALURAN PADA PRODUK TIDAK TAHAN LAMA (PERISHABLE FOOD) DENGAN GANGGUAN PERMINTAAN

LYDIA NOVA PRAMUDHITA, . (2022) PENETAPAN HARGA JUAL RANTAI PASOK DUA SALURAN PADA PRODUK TIDAK TAHAN LAMA (PERISHABLE FOOD) DENGAN GANGGUAN PERMINTAAN. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
01 COVER.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)
[img] Text
02 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
03 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
04 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
05 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
06 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text
08 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Rantai pasok dua saluran yang diterapkan pada manajemen perusahaan sering kali mendapatkan gangguan permintaan yang tidak sesuai dengan esti- masi permintaan dari produsen (permintaan konsumen lebih atau kurang dari estimasi produsen). Akibatnya para pelaku usaha pada produk perishable food seperti makanan, perlu mempertimbangkan diskon agar produk yang jumlah permintaannya kurang dari estimasi produsen tetap dapat terjual habis. Pa- da penelitian ini model harga jual rantai pasok dua saluran dengan gangguan permintaan pada produk perishable food dibentuk dengan fungsi tujan keun- tungan yang dimaksimumkan. Selanjutnya harga jual saluran konvensional, harga jual saluran online, harga jual yang telah didiskon dan keuntungan to- tal menjadi solusi yan optimal. ************************************************************ The company's Dual Channel Supply Chain is often subject to demand dis- ruptions that do not match the manufacturer's demand (consumer demand is more or less than the manufacturer's demand). As a result, perishable food product companies, such as food, are considerd to give discounts so that pro- ducts whose demand is less than the manufacturer's estimate can still be sold out. In this study, pricing in dual channel supply chain model for perishable food with demand disruptions is formed with objective function to maximize. Furthermore, pricing of conventional channels, pricing of online channels, di- scounted pricing and total pro�t are optimal solutions.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Drs. Sudarwanto, M.Si., DEA.; 2). Debby Agustine, S.Si., M.Si.
Subjects: Sains > Matematika
Divisions: FMIPA > S1 Matematika
Depositing User: sawung yudo
Date Deposited: 08 Nov 2024 07:36
Last Modified: 08 Nov 2024 07:36
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/52026

Actions (login required)

View Item View Item