AHMAD YAZID NOVAL, . (2024) ENHANCING READING AND VIEWING SKILLS THROUGH DIFFERENTIATED INSTRUCTION: A GAP ANALYSIS OF MYENGLISHSTEP DIGITAL LEARNING MATERIALS. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (764kB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (209kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (219kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (246kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (127kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (215kB) |
|
Text
Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (276kB) | Request a copy |
Abstract
This study investigates the effectiveness of MyEnglishStep (MES) in implementing differentiated instruction (DI) strategies to enhance English as a Foreign Language (EFL) learners' reading and viewing skills within the framework of Indonesia's Kurikulum Merdeka. Using Strickland's (2007) framework as a guide, the study compared the old and new MES versions through gap analysis and teacher feedback to determine the platform's capacity to address diverse learner needs and foster critical and creative thinking. Findings indicate that the new MES significantly improves upon its predecessor by offering a more personalized, engaging, and ICT-integrated learning environment. The platform successfully aligns with DI principles and the demands of the new curriculum. While the new MES significantly improves upon its predecessor, the study also highlights areas requiring further development, such as balancing student independence with teacher guidance and incorporating more scaffolding techniques. This research contributes to the growing body of knowledge on digital EFL instruction and DI, providing insights for enhancing e-learning platforms and supporting diverse learners in Indonesia's evolving educational landscape. ***** Penelitian ini menyelidiki efektivitas MyEnglishStep (MES) dalam menerapkan strategi pengajaran berdiferensiasi (DI) untuk meningkatkan keterampilan membaca dan memirsa Bahasa Inggris sebagai Bahasa Asing (EFL) peserta didik dalam keterampilan membaca dan memirsa dalam kerangka Kurikulum Merdeka Indonesia. Dengan menggunakan kerangka kerja Strickland (2007) sebagai panduan, penelitian ini membandingkan versi lama dan baru MES melalui analisis kesenjangan dan dan umpan balik dari guru untuk menentukan kapasitas platform dalam memenuhi kebutuhan kebutuhan siswa dan mendorong pemikiran kritis dan kreatif. Temuan menunjukkan bahwa MES yang baru secara signifikan meningkatkan pendahulunya dengan menawarkan lebih banyak lingkungan belajar yang lebih personal, menarik, dan terintegrasi dengan TIK. Platform ini berhasil menyelaraskan dengan prinsip-prinsip DI dan tuntutan kurikulum baru. Sementara MES yang baru secara signifikan meningkatkan pendahulunya, studi ini juga menyoroti bidang-bidang yang membutuhkan pengembangan lebih lanjut, seperti menyeimbangkan kemandirian siswa dengan bimbingan guru dan memasukkan lebih banyak teknik kerangka pembelajaran. Penelitian ini berkontribusi dalam hal pengetahuan yang terus berkembang tentang instruksi digital EFL, pembelajran berdiferensiasi, memberikan wawasan untuk meningkatkan platform e-learning dan mendukung beragam pelajar di lanskap pendidikan Indonesia yang terus berkembang.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Ilza Mayuni, M.A. ; 2). Tara Mustikaning Palupi, M.Hum. |
Subjects: | Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris |
Divisions: | FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Ahmad Yazid Noval . |
Date Deposited: | 16 Dec 2024 02:01 |
Last Modified: | 16 Dec 2024 02:01 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/52281 |
Actions (login required)
View Item |