CRITICAL THINKING IN THE BACKGROUND OF STUDY OF SKRIPSI WRITTEN BY ENGLISH LANGUAGE EDUCATION UNDERGRADUATE STUDENTS OF UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA

DEA DWISANTI ANDARI, . (2020) CRITICAL THINKING IN THE BACKGROUND OF STUDY OF SKRIPSI WRITTEN BY ENGLISH LANGUAGE EDUCATION UNDERGRADUATE STUDENTS OF UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (3MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (666kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (825kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (816kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (963kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (654kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (717kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini meneliti berpikir kritis pada bagian latar belakang skripsi yang ditulis oleh Mahasiswa Sarjana Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Negeri Jakarta. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis elemen-elemen berpikir kritis dan penggunaannya sebagai argumentasi pada bagian latar belakang skripsi yang ditulis oleh Mahasiswa Sarjana Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Negeri Jakarta. Penelitian ini adalah penelitian kualitatif menggunakan konten analysis. Penelitian ini mengadaptasi teori elemen-elemen berpikir kritis yang diajukan Stapleton. Sumber data dan data penelitian ini adalah bagian latar belakang skripsi mahasiswa sarjana Pendidikan Bahasa Inggris dan data diambil dari lima bagian latar belakang skripsi yang ditulis oleh mahasiswa sarjana Pendidikan Bahasa Inggris di Universitas Negeri Jakarta. Hasil penelitian menunjukkan bahwa mahasiswa telah menunukan elemen-elemen berpikir kritis dengan memberikan argument dengan alasan dan bukti, akan tetapi argumen yang dibuat dianggap lemah karena tidak didukung oleh alasan dan bukti yang cukup. This study examines the critical thinking in the background of the study of skripsi written by English Language Education Undergraduate Students of Universitas Negeri Jakarta. The objectives of this study are to analyze the elements of critical thinking and to describe critical thinking elements used as argumentation in the background of the study of skripsi written by English Language Education Undergraduate Students of Universitas Negeri Jakarta. This study is a qualitative research conducted by using content analysis. This study adapted the theory of critical thinking elements in an argument proposed by Stapleton. The data and data source of this study were the background of the study section of skripsi English Language Education undergraduate students and the data taken from five background of the study section of skripsi written by English Language Education undergraduate students of Universitas Negeri Jakarta. The finding shows that students have shown their critical thinking by giving an argument with some supporting reasons and evidence of their argument, but it considered as weak argument due to insufficient evidence.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Ifan Iskandar, M.Hum 2). I Wayan Darya, M.A
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 5032 not found.
Date Deposited: 12 Sep 2020 00:05
Last Modified: 12 Sep 2020 00:05
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/9951

Actions (login required)

View Item View Item