THE REPRESENTATION OF ICT COMPETENCIES IN THE LINGUISTICS SUBJECT MODULES FOR OPEN UNIVERSITY

SESPIA WIDYA DHAMAYANTI, . (2020) THE REPRESENTATION OF ICT COMPETENCIES IN THE LINGUISTICS SUBJECT MODULES FOR OPEN UNIVERSITY. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (7MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (289kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (356kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (936kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (568kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (239kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (139kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (364kB) | Request a copy

Abstract

Due to the current global and national issues which require students to be able to use ICT, learning modules need to upgrade their materials to meet the need of 21st century education. This research focused on the Linguistics subject modules for Open University as one important components of English learning in the Indonesian context. The data source of this research is the module components of two Linguistics subject modules (Semantics and Sociolinguistics) for Open University. This reported research sought to portray how and which ICT competencies are represented by Linguistics subject modules for Open University students. In doing so, qualitative content analysis was employed in this study. The data in this study is ICT competencies representation covered in the Linguistics subject modules for Open University. Research findings indicated that: (1) 86 representation of ICT competencies are found and mostly represented in the form of Hyperlink (86%), followed by Hypermedia (14%). (2) The table analysis of 2016 ISTE Standards for Students showed the data are represented only in the Knowledge Constructor standards. Akibat masalah global dan nasional saat ini yang menuntut siswa untuk dapat menggunakan TIK, modul pembelajaran perlu meningkatkan materi mereka untuk memenuhi kebutuhan pendidikan di abad ke-21. Penelitian ini difokuskan pada modul mata pelajaran Linguistik Universitas Terbuka sebagai salah satu komponen penting pembelajaran bahasa Inggris dalam konteks bahasa Indonesia. Sumber data penelitian ini adalah komponen modul dari dua modul mata pelajaran Linguistik (Semantik dan Sosiolinguistik) untuk Universitas Terbuka. Penelitian yang dilaporkan ini berusaha untuk menggambarkan bagaimana dan kompetensi TIK mana yang diwakili oleh modul mata pelajaran Linguistik untuk mahasiswa Universitas Terbuka. Dalam melakukan itu, kualitatif konten analisis digunakan dalam penelitian ini. Data dalam studi ini adalah representasi kompetensi TIK yang tercakup dalam modul mata pelajaran Linguistik Universitas Terbuka. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1) 86 representasi dari kompetensi TIK ditemukan dan sebagian besar direpresentasikan dalam bentuk Hyperlink (86%), diikuti oleh Hypermedia (14%). (2) Analisis tabel Standar ISTE 2016 untuk Siswa menunjukkan data hanya diwakili dalam standar Knowledge Constructor.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Sri Sumarni, M.Pd. ; 2). Dr. Darmahusni, M.A.
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 5196 not found.
Date Deposited: 12 Sep 2020 12:27
Last Modified: 12 Sep 2020 12:27
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/10394

Actions (login required)

View Item View Item