MOTIVASI BELAJAR DALAM PEMBELAJARAN JARAK JAUH UNTUK MATA KULIAH PRAKTIK TARI TRADISIONAL

MIFTAHUS SANGADAH, . (2021) MOTIVASI BELAJAR DALAM PEMBELAJARAN JARAK JAUH UNTUK MATA KULIAH PRAKTIK TARI TRADISIONAL. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
BAB I.pdf

Download (448kB)
[img] Text
BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (494kB) | Request a copy
[img] Text
BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (621kB) | Request a copy
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (830kB) | Request a copy
[img] Text
BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (343kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (424kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB) | Request a copy

Abstract

Miftahus Sangadah. 2021. Motivasi Belajar dalam Pembelajaran Jarak Jauh untuk Mata Kuliah Praktik Tari Tradisional.Skripsi, Pendidikan Tari. Fakultas Bahasa dan Seni. Universitas Negeri Jakarta. Penelitian ini bertujuan untuk memperoleh data tentang motivasi belajar dalam pembelajaran jarak jauh untuk mata kuliah praktik tari tradisional. Metode yang digunakan dalam penelitian adalah metode survey deskriptif. Populasi dalam penelitian adalah mahasiswa Program Studi Pendidikan Tari yang sedang mengampu mata kuliah praktik tari tradisional. Sampel ditentukan berdasarkan rumus Slovin dengan teknik Simple Random Sampling, dengan jumlah sampel sebanyak 116 responden. Hasil yang diperoleh pada penelitian ini menunjukan pengaruh motivasi belajar dalam pembelajaran jarak jauh pada mata kuliah praktik tari tradisional di Program Studi Pendidikan Tari Universitas Negeri Jakarta pada kategori sedang dengan persentase 40.52 %. Uji korelasi lima indikator menunjukan saling memiliki keterkaitan dengan nilai signifikansi 0.000. Indikator dengan nilai korelasi tertinggi yaitu indikator minat dan ketajaman perhatian dalam belajar dengan indikator mandiri dalam belajar sebesar 0.615**. Indikator dengan nilai korelasi rendah yaitu indikator ulet dalam menghadapi kesulitan dengan indikator berprestasi dalam belajar. Kata Kunci : Motivasi, Motivasi Belajar, Pembelajaran Jarak Jauh, Tari Tradisional Miftahus Sangadah. 2021. Learning Motivation in Distance Learning for Traditional Dance Practices. Thesis, Dance Education. Faculty of Language and Art. Jakarta State University. This study aims to obtain data on learning motivation in distance learning for traditional dance practice courses. The method used in this research is the descriptive survey method. The population in this study were students of the Dance Education Study Program who are teaching traditional dance practice courses. The sample is determined based on the Slovin formula with the simple random sampling technique, with a total sample of 116 respondents. The results obtained in this study indicate the influence of learning motivation in distance learning in traditional dance practice courses in the Dance Education Study Program of the State University of Jakarta in the medium category with a percentage of 40.52%. The five-indikator correlation test shows that they are interrelated with a significance value of 0.000. The indikator with the highest correlation value is the indicator of interest and sharpness of attention in learning with independent indikator s in learning of 0.615 **. The indicator with the lowest correlation value is the indicator of resilience in facing difficulties with the indikator of achievement in learning. Keywords : Motivation, Learning Motivation, Distance Learning, Traditional Dance

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1) Dr. Elindra Yetti,M.Pd. ; 2) Dra. Nursilah,M.Si.
Subjects: Pendidikan > Pendidikan
Kesenian > Seni Tari
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Tari
Depositing User: Users 8995 not found.
Date Deposited: 02 Mar 2021 05:01
Last Modified: 02 Mar 2021 05:01
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/13594

Actions (login required)

View Item View Item