NURUL HIDAYATI, . (2021) MODEL PEMBELAJARAN DRIBBLING FUTSAL BERBASIS PERMAINAN PADA SISWA KELAS V SD JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB I.pdf Download (416kB) |
|
Text
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (993kB) | Request a copy |
|
Text
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (503kB) | Request a copy |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (298kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (126kB) |
|
Text
DAFTAR LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (727kB) | Request a copy |
|
Text
SURAT PERNYATAAN PERSETUJUAN PUBLIKASI.pdf Download (140kB) |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan model pembelajaran dribbling pada permainan futsal berbasis permainan yang lebih variatif dan inovatif untuk siswa Sekolah Dasar. Penelitian ini dilakukan menggunakan metode research and development (R&D) dari Sugiyono untuk mengembangkan model pembelajaran guna siswa dapat lebih tertarik dengan permainan futsal, serta memberikan lebih banyak model dalam pembelajaran guna meningkatkan hasil dari proses pembelajaran tersebut. Penelitian ini menggunakan 13 model pembelajaran yang sudah dijustifikasi oleh para ahli. Berdasarkan uji validasi yang digunakan adalah uji justifikasi para ahli dengan dua ahli dibidang olahraga futsal. Tujuan penelitian ini adalah untuk mempermudah siswa Sekolah Dasar dalam memahami dan meningkatkan keberhasilan dribbling sehingga siswa lebih antusias dalam proses pembelajaran khususnya dalam belajar dribbling futsal. Penulis melakukan justifikasi ahli dengan menyebaran angket mengenai permainan dribbling futsal kepada dosen ahli futsal dan permainan. Hasil dari penelitian ini diharapkan dapat menjadi bahan referensi dalam proses pembelajaran serta dapat meningkatkan keberhasilan dribbling futsal berbasis permainan dalam penyusunan program pembelajaran bagi para pendidik. Kata kunci : dribbling, model pembelajaran, permainan futsal This study aims to develop a dribbling learning model in a game-based futsal game that is more varied and innovative for elementary school students. This research was conducted using Sugiyono's research and development (R&D) method to develop a learning model so that students could be more interested in playing futsal, as well as providing more models in learning to improve the results of the learning process. This study uses 13 learning models that have been justified by experts. Based on the validation test used is the expert justification test with two experts in the field of futsal. The purpose of this research is to make it easier for elementary school students to understand and improve the success of dribbling so that students are more enthusiastic in the learning process, especially in learning futsal dribbling. The author performs expert justification by distributing questionnaires about the futsal dribbling game to futsal and game expert lecturers. The results of this study are expected to be a reference material in the learning process and to increase the success of game- based futsal dribbling in the preparation of learning programs for educators. Keywords: dribbling, learning model, futsal game
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1) Muchtar Hendra Hasibuan, M.Pd 2) Dr. Iwan Setiawan, M.PD |
Subjects: | Olah Raga dan Seni Pertunjukan > Pendidikan Olah Raga Olah Raga dan Seni Pertunjukan > Pendidikan Olah Raga > Kepelatihan,Manajemen Kepelatihan |
Divisions: | FIO > Pendidikan Jasmani |
Depositing User: | Users 10216 not found. |
Date Deposited: | 15 Mar 2021 07:31 |
Last Modified: | 15 Mar 2021 07:31 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/14843 |
Actions (login required)
View Item |