M. ZIDNI RAHMAN, . (2020) PENGEMBANGAN MODEL BELAJAR SERVIS BEREGU PADA PERMAINAN SEPAK TAKRAW SISWA EKSTRAKURIKULER SMPN 267 JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (2MB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (258kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (341kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (905kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (244kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (244kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) | Request a copy |
Abstract
Tujuan penelitian pengembangan ini adalah menghasilkan produk baru yang dipakai dalam kegiatan proses belajar mengajar teknik lanjutan servis beregu, penelitian ini menggunakan pengembangan metode penelitian research & development (R & D) dari Sugiyono. Dimana terdapat 10 tahapan dalam model Sugiyono, yaitu potensi dan masalah, pengumpulan data, desain produk, validasi desain, revisi desain, ujicoba produk, revisi produk, ujicoba pemakaian, revisi produk dan produksi masal. Sampel dalam penelitian ini adalah 6 siswa ekstrakurikuler SMPN 267 Jakarta sebagai uji coba kelompok kecil. Pada penelitian ini peneliti bekerja sama dengan dosen ahli sepak takraw, dosen ahli pembelajaran, dan guru pjok di SMPN 267 Jakarta. Uji validasi yang digunakan pada penelitian ini adalah dengan menggunakan uji justifikasi ahli, dimana model yang telah dibuat di uji cobakan kemudian di konsultasikan dan dinilai oleh ahli dalam cabang olahraga sepak takraw, ahli pembelajaran, dan guru Pendidikan jasmani di sekolah. Pengembangan model belajar servis beregu yang dikembagkan dalam penelitian ini berjumlah 10 model yang layak dan telah di uji ahli. Produk model belajar servis beregu pada permainan sepak takraw yang dikembangkan dalam penelitian ini bertujuan untuk digunakan oleh guru dan pelatih sebagai pedoman dalam memberikan materi teknik lanjutan servis beregu pada permainan sepak takraw. The aim of this development research is to produce a new product that is used in the teaching and learning process of team service advanced techniques, this research uses the development of research & development (R & D) research methods from Sugiyono. Where there are 10 stages in the Sugiyono model, namely potential and problems, data collection, product design, design validation, design revision, product testing, product revision, usage testing, product revision and mass production. The sample in this study was 6 extracurricular students at SMPN 267 Jakarta as a small group trial. In this study the researchers collaborated with sepak takraw expert lecturers, instructional learning lecturers, and pjok teachers at SMPN 267 Jakarta. The validation test used in this study is to use the expert justification test, where the models that have been made are tested and then consulted and assessed by experts in the soccer sport of takraw, learning experts, and physical education teachers in schools. The development of the team service learning model developed in this study amounted to 10 feasible models and has been tested by experts. The product group learning model service in the takraw game developed in this study aims to be used by teachers and coaches as a guideline in providing advanced technical material for team service in the takraw game.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Abdul Gani, M.Pd ; 2). Dr. Iwan Seiawan, M.Pd |
Subjects: | Olah Raga dan Seni Pertunjukan > Pendidikan Olah Raga |
Divisions: | FIO > Pendidikan Jasmani |
Depositing User: | Users 10334 not found. |
Date Deposited: | 18 Mar 2021 09:17 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 07:08 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/15105 |
Actions (login required)
View Item |