HUBUNGAN ANTARA PENGETAHUAN SISWA TENTANG KONSEP EKOSISTEM DAN LOCUS OF CONTROL DENGAN CARA PANDANG SISWA TENTANG SUSTAINABLE SOCIETY Studi korelasional di SMA Negeri 1 Palembang Sumatera Selatan

MEGA KUSUMA PUTRI, . (2014) HUBUNGAN ANTARA PENGETAHUAN SISWA TENTANG KONSEP EKOSISTEM DAN LOCUS OF CONTROL DENGAN CARA PANDANG SISWA TENTANG SUSTAINABLE SOCIETY Studi korelasional di SMA Negeri 1 Palembang Sumatera Selatan. Magister thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
cover.pdf

Download (26kB)
[img] Text
abstrak.pdf

Download (187kB)
[img] Text
BAB I.pdf

Download (174kB)
[img] Text
BAB II.pdf

Download (208kB)
[img] Text
BAB III.pdf

Download (361kB)
[img] Text
BAB IV.pdf

Download (439kB)
[img] Text
BAB V.pdf

Download (87kB)
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (150kB)

Abstract

The purpose of this study was to obtain an overview of the relationship between students knowledge and locus of control with perspective students about sustainable society. It is expected that students will be able to realize the importance of keeping the environment and surrounding environment. The study used a korelasional method, the sample in this students were 100 drawn at random. Data were collected using the instrument it he form of questions and statements. Analysis and interpretation of the data showed that (1) There is a positive relationship between the students knowledge of the ecosystem with perspective students about sustainable society (2) There is a positive relationship between locus of control with perspective students about sustainable society (3) there is a positive relationship between the students knowledge of the ecosystem and locus of control with perspective students about sustainable society. Findings of this study concluded that with increase of students’ knowledge about the ecosystems, locus of control together with the student perspective on sustainable society can increase the students understanding of the importance of protecting the environment. *********** Tujuan dari penelitian ini adalah untuk memperoleh gambaran tentang hubungan antara pengetahuan siswa dan locus of control dengan cara pandang siswa tentang Sustainable Society. Diharapkan siswa akan dapat menyadari pentingnya menjaga lingkungan dan lingkungan sekitarnya. Penelitian ini menggunakan metode korelasional, sampel siswa ini adalah 100 diambil secara acak. Data dikumpulkan menggunakan formulir instrumen berupa butir pertanyaan dan pernyataan. Analisis dan interpretasi data yangn menunjukan (1) Ada hubungan positif antara pengetahuan siswa tentang konsep ekosistem dengan cara pandang siswa tentang Sustainable Society (2) Ada hubungan positif antara locus of control dengan cara pandang siswa tentang sustainable society (3) ada hubungan positif antara pengetahuan siswa dan locus of control dengan cara pandang siswa tentang sustainable society. Temuan penelitian ini menyimpulkan dengan adanya peningkatan pengetahuan siswa tentang ekosistem, locus of control bersama dengan cara pandang siswa tentang sustainable society dapat meningkatkan pemahaman siswa akan pentingnya menjaga lingkungan.

Item Type: Thesis (Magister)
Subjects: Pendidikan > Pendidikan
Sains > Mikro Biologi > Ekologi
Divisions: PASCASARJANA > S2 Pend Kependudukan dan Lingkungan Hidup
Depositing User: Rima Safitri .
Date Deposited: 21 Jun 2021 09:41
Last Modified: 21 Jun 2021 09:41
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/16282

Actions (login required)

View Item View Item