THE REPRESENTATION OF BEAUTY IN DIVERSITY IN L'OREAL PARIS TRUE MATCH FOUNDATION MAKEUP POSTER ADVERTISEMENTS

CHEERYA FAKHRUDDIN FASHIH, . (2021) THE REPRESENTATION OF BEAUTY IN DIVERSITY IN L'OREAL PARIS TRUE MATCH FOUNDATION MAKEUP POSTER ADVERTISEMENTS. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (2MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (2MB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (641kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (8MB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (889kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (1MB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini membahas bagaimana keindahan dalam keragaman direpresentasikan melalui iklan kecantikan dari foundation true match L'Oreal Paris. Dengan menggunakan teori transitivitas dari MAK Halliday dan semiotika sosial dari Kress dan Van Leeuwen, hasil yang diperoleh dari kedua teori tersebut adalah L'Oreal menggunakan model dari berbagai ras untuk menunjukkan keindahan dalam keragaman, apalagi dengan menggunakan model tersebut L'Oreal juga ingin untuk memberikan pesan kepada semua orang terutama wanita untuk lebih mencintai diri sendiri. Dengan teori transitivitas, proses yang paling sering keluar adalah proses relasional (46,15%) yang dapat menunjukkan bahwa Penggunaan proses relasional dalam iklan juga menggambarkan bahwa penulis ingin menjelaskan lebih lanjut tentang karakteristik produk yang mereka miliki, yang juga dapat berfungsi untuk meyakinkan calon pembeli untuk membeli produknya. This study discusses how beauty in diversity is represented through beauty advertisements from L'Oreal Paris true match foundation. By using the transitivity theory from MAK Halliday and social semiotics from Kress and Van Leeuwen, the results obtained from these two theories are that L'Oreal uses models from various races to show the beauty in diversity, especially by using these models L'Oreal also wants to give a message to everyone especially women to love themselves more. With the transitivity theory, the process that most often comes out is the relational process (46.15%) which can indicate that the use of the relational process in advertisements also illustrates that the authors want to explain more about the characteristics of the products they have, which can also serve to convince potential buyers to buy their products.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Nurul Adha Kurniati, M.Hum ; 2). Atikah Ruslianti, M.Hum
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Sastra Inggris
Depositing User: Users 11357 not found.
Date Deposited: 31 Aug 2021 09:02
Last Modified: 31 Aug 2021 09:02
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/18390

Actions (login required)

View Item View Item