THE LANGUAGE ASSESSMENT LITERACY (LAL) OF PRE-SERVICE EFL TEACHERS: A SURVEY

AKHMAD IQBAL HUTAMA, . (2021) THE LANGUAGE ASSESSMENT LITERACY (LAL) OF PRE-SERVICE EFL TEACHERS: A SURVEY. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (388kB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (241kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (201kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (213kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (423kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (193kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (251kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Assessment is an integral component of learning and an important aspect of education. In implementing the learning process, teachers are required to have assessment literacy, which is related to the knowledge and skills required to plan and implement learning outcome assessment and use. The terminology of Language Assessment Literacy (LAL) refers to the assessment literacy possessed by language teachers. However, in-class assessment Pre-Service EFL Teachers does not require to complete certain training. Despite the important role of teachers as assessment planners, executors and users at the classroom level, less attention has been devoted to this issue. Therefore, attention to the ability of Pre-Service EFL Teachers needs to be investigated further. This study aims to obtain The Language Assessment Literacy (LAL) of Pre-Service EFL Teachers. Fifty-two Pre-Service EFL Teachers from Universitas Negeri Jakarta, Universitas Negeri Bengkulu, Universitas Muhammadiyah Buya Hamka, Universitas Ahmad Dahlan, Universitas Pakuan, and Universitas Indraprasta PGRI would be involved as respondents through survey via google forms and the semi-structured interviews via Zoom. A modified set of questionnaires (Cheng, Rogers, & Hu, 2004) would be used to collect data and interviews are used for triangulation. A simple frequency analysis would be carried out on the data obtained to identify answers to research questions. The findings reveal that the objectives, methods and procedures of assessment of the Pre-Service EFL Teachers less involve the role of students. This is caused by a lack of understanding and deepening of Language Assessment Literacy (LAL). ********** Penilaian merupakan komponen integral dari pembelajaran dan aspek penting dalam pendidikan. Dalam melaksanakan proses belajar mengajar, guru dituntut untuk memiliki literasi penilaian, hal ini berkaitan dengan pengetahuan dan keterampilan yang dibutuhkan dalam merencanakan dan melaksanakan penilaian hasil belajar dan memanfaatkannya. Terminologi Literasi Penilaian Bahasa mengacu kepada literasi penilaian yang dimiliki oleh guru bahasa. Namun, dalam penilaian kelas Guru EFL Pemula tidak mengharuskan untuk menyelesaikan pelatihan tertentu. Terlepas dari peran penting guru sebagai perencana penilaian, dan pelaksana di tingkat kelas, masalah ini kurang diperhatikan. Oleh karena itu, perhatian terhadap kemampuan Guru EFL Pemula perlu diteliti lebih lanjut. Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan Literasi Penilaian Bahasa dari Guru EFL Pemula. Lima puluh dua Guru EFL Pemula dari Universitas Negeri Jakarta, Universitas Negeri Bengkulu, Universitas Muhammadiyah Buya Hamka, Universitas Ahmad Dahlan, Universitas Pakuan, dan Universitas Indraprasta PGRI akan dilibatkan sebagai responden penelitian melalui survei melalui formulir google dan wawancara semistruktur melalui Zoom. Satu set kuesioner (Cheng, Rogers, & Hu, 2004) yang dimodifikasi akan digunakan untuk mengumpulkan data dan wawancara digunakan untuk triangulasi. Analisis frekuensi sederhana akan dilakukan pada data yang diperoleh dengan tujuan untuk mengidentifikasi jawaban atas pertanyaan penelitian. Hasil temuan mengungkapkan bahwa tujuan, metode dan prosedur penilaian Guru EFL Pemula kurang melibatkan peran siswa. Hal ini disebabkan oleh kurangnya pemahaman dan pendalaman terhadap Literasi Penilaian Bahasa.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Sri Sulastini, M.A. ; 2). Dr. Muchlas Suseno, M.Pd.
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 11426 not found.
Date Deposited: 06 Sep 2021 03:32
Last Modified: 06 Sep 2021 05:54
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/19171

Actions (login required)

View Item View Item