TABAH GULO, . (2021) PENGEMBANGAN MEDIA ARTICULATE STORYLINE UNTUK MEMOTIVASI BELAJAR DALAM PEMBELAJARAN PPKN DI KELAS V SEKOLAH DASAR. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
BAB 1.pdf Download (569kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (716kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (782kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (813kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (258kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (462kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (767kB) | Request a copy |
|
Text
COVER .pdf Download (1MB) |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah produk berupa media articulate storyline untuk memotivasi siswa belajar dalam pembelajaran PPKn. Penelitian ini dilaksanakan di SDN Bendungan Hilir 12 Pagi, terhadap peserta didik kelas V sekolah dasar. Model pengembangan yang digunakan dalam penelitian ini adalah model Hannafin dan Peck yang terdiri dari tiga tahapan yaitu analisis kebutuhan, desain, dan pengembangan atau impementasi. Hasil uji coba kelayakan produk menunjukkan bahwa media articulate storyline untuk memotivasi belajar dalam pembelajaran PPKn sangat layak digunakan dengan mendapatkan penilaian expert review rata-rata sebesar 82,70% dengan kategori “Sangat Baik”. Selain itu, hasil data uji produk kepada peserta didik melalui kuesioner menunjukkan keberhasilan dari produk dalam memotivasi peserta didik dalam belajar. Dengan rincian, uji coba perseorangan 94,22%, uji coba kelompok kecil 93,55%, dan uji coba kelompok besar 95,42% dengan kategori “Sangat Baik”. Dengan demikian, media articulate storyline layak digunakan untuk memotivasi peserta didik dalam pembelajaran PPKn di kelas V sekolah dasar. This research aims to produce a product in the form of articulate storyline media to motivate students in learning of Civics subject. This research was conducted at SDN Bendungan Hilir 12 Pagi, to the elementary students of grade V. The development model used in this study is the Hannafin and Pack model which consist of three stages, first needs analysis, desain, and development or implementation. The result of the product feasibility test showing that the articulate storyline media to motivate students in learning Civics is vey feasible to be used by getting an expert review rating of 82.70% with “Very Good” category. In addition, the results of product test data to students through questionnaires indicate the success of the product in motivating students to learn. With details, one to one trials are 94.22%, small group trials are 93.55%, and field test trials are 95.42% with “Very Good” category. Thus, the articulate storyline media is appropiate to be used to motivate grade V elementary students in the process of learning Civics.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Ika Lestari, S.Pd., M.Si. ; 2). Linda Zakiah, S.Pd., M.Pd. |
Subjects: | Pendidikan > Media Pembelajaran |
Divisions: | FIP > S1 Pendidikan Guru Sekolah Dasar |
Depositing User: | Users 12349 not found. |
Date Deposited: | 07 Sep 2021 06:40 |
Last Modified: | 07 Sep 2021 06:40 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/19253 |
Actions (login required)
View Item |