STUDENTS' PERCEPTION TOWARD THE USE OF VIDEO AS ONLINE LEARNING MEDIA IN ENGLISH SUBJECT AT SMKN 2 KOTA TANGERANG SELATAN

SALSABILA LU'LUUL KALBANA SOLEH RUSYDI, . (2021) STUDENTS' PERCEPTION TOWARD THE USE OF VIDEO AS ONLINE LEARNING MEDIA IN ENGLISH SUBJECT AT SMKN 2 KOTA TANGERANG SELATAN. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (799kB)
[img] Text
CHAPTER I.pdf

Download (125kB)
[img] Text
CHAPTER II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (232kB) | Request a copy
[img] Text
CHAPTER III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (296kB) | Request a copy
[img] Text
CHAPTER IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (282kB) | Request a copy
[img] Text
CHAPTER V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (101kB) | Request a copy
[img] Text
References.pdf

Download (137kB)
[img] Text
APPENDICES.pdf
Restricted to Registered users only

Download (915kB) | Request a copy

Abstract

this study examines the students’ perception toward the use of video as online learning media in English subjects. The objective of this study is to analyze students’ perception of using video as tools of learning, media for self-assessment, media for feedback, media for enhancing learning activities, and specific learning resources. This research was conducted with descriptive qualitative. This study adapted the theories of the use of video as tools of learning, media for self-assessment, media for feedback, media for enhancing learning activities, and specific learning resources. The data and data source of this study was the 10th graders of accounting at SMKN 2 Kota Tangerang Selatan. And data was taken from a questionnaire spread by Google Form, and interview the 5 students randomly to gain more accurate information. The finding showed that the student's perception of the use of video as online learning media more perceived video learning as tools of learning, media for self-assessment, and media for enhancing learning activities. ******** Penelitian ini meneliti persepsi siswa jurusan akuntansi kelas sepuluh di SMKN 2 Kota Tangerang Selatan terhadap penggunaan video sebagai media pembelajaran online pada mata pelajaran Bahasa Inggris. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis persepsi siswa terhadap penggunaan video sebagai alat pembelajaran, media penilaian mandiri, media umpan-balik, media meningkatkan aktivitas belajar, dan sebagai sumber spesifik. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif deskriptif. Penelitian ini mengadaptasi teori-teori yang berkaitan dengan penggunaan video sebagai alat pembelajaran, media penilaian mandiri, media tanggapan, media meningkatkan aktivitas belajar, dan sebagai sumber spesifik. Sumber data penelitian ini adalah siswa jurusan akuntansi kelas sepuluh di SMKN 2 Kota Tangerang Selatan. Dan data diambil dari hasil kuisioner yang disebarkan melalui Google Form dan juga wawancara kepada lima siswa sebagai data yang mendukung untuk mendapatkan informasi yang lebih akurat. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa: persepsi siswa terhadap penggunaan video lebih sebagai alat pembelajaran, media penilaian mandiri, dan sebagai media meningkatkan aktivitas belajar.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Darmahusni, M.Pd. ; 2). Dr. Sri Sumarni, M.Pd.
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 12287 not found.
Date Deposited: 09 Sep 2021 03:39
Last Modified: 09 Sep 2021 03:39
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/19742

Actions (login required)

View Item View Item