MODEL PEMBELAJARAN PASSING FLOORBALL UNTUK SISWA TINGKAT SMA

QOIS VALENTYNO, . (2022) MODEL PEMBELAJARAN PASSING FLOORBALL UNTUK SISWA TINGKAT SMA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (697kB)
[img] Text
BAB I.pdf

Download (214kB)
[img] Text
BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (156kB) | Request a copy
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (149kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (149kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB) | Request a copy

Abstract

Pada penelitian ini menjelaskan tentang model pembelajaran passing floorball untuk siswa tingkat SMA. Metode penelitian ini menggunakan penelitian Research and Development (R&D) dengan mengadopsi teori ADDIE. Dalam penelitian ini menciptakan 23 model pembelajaran yang telah melalui uji validasi dari tiga ahli dari bidang ahli pembelajaran, ahli floorball dan guru PJOK. 23 model pembelajaran tersebut terbagi menjadi tiga bagian yang terdiri dari pembelajaran individu, berpasangan dan berkelompok. Hasil dari penelitian ini bertujuan sebagai bahan referensi pengajar dalam memberikan lebih banyak model dalam pembelajaran guna meningkatkan hasil belajar dan kemampuan teknik dasar passing floorball bagi peserta didik. Serta sebagai referensi mahasiswa yang akan membuat skripsi dengan materi yang serupa. Kata Kunci: Model Pembelajaran, Passing, Floorball. ********* This study describes the passing floorball learning model for high school students. This research method uses Research and Development (R&D) research by adopting ADDIE theory. In this research, 23 learning models have been created that have gone through validation tests from three experts from the field of learning experts, floorball experts and PJOK teachers. The 23 learning models are divided into three parts consisting of individual, pair and group learning. The results of this study are intended as a reference material for teachers in providing more models in learning in order to improve learning outcomes and basic skills of passing floorball techniques for students. And as a reference for students who will write a thesis with similar material. Keywords: Learning Model, Passing, Floorball.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Samsudin, M.Pd. ; 2). Dr. Sujarwo, M.Pd.
Subjects: Olah Raga dan Seni Pertunjukan > Olah Raga Dalam Ruangan
Olah Raga dan Seni Pertunjukan > Pendidikan Olah Raga
Olah Raga dan Seni Pertunjukan > Pendidikan Olah Raga > Aneka Olah Raga
Divisions: FIO > Pendidikan Jasmani
Depositing User: Users 13727 not found.
Date Deposited: 01 Mar 2022 00:57
Last Modified: 01 Mar 2022 00:57
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/22954

Actions (login required)

View Item View Item