PENGEMBANGAN VIDEO PEMBELAJARAN MOMENTUM DAN IMPULS SEBAGAI MEDIA BELAJAR PESERTA DIDIK DI SMA.

FALAH AKBAR, . (2021) PENGEMBANGAN VIDEO PEMBELAJARAN MOMENTUM DAN IMPULS SEBAGAI MEDIA BELAJAR PESERTA DIDIK DI SMA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (254kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (408kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (677kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (706kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf

Download (119kB)
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (258kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan video pembelajaran momentum dan impuls sebagai media belajar peserta didik di SMA. Metode yang digunakan untuk penelitian ini adalah Research and Development (R&D) dengan model ADDIE. Adapun langkah-langkahnya adalah menganalisis kebutuhan, membuat desain video, mengembangkan konten video, menggunakan video pada kegiatan pembelajaran, dan evaluasi. Video pembelajaran terbagi menjadi dua video yaitu video materi dan video praktikum virtual. Data penelitian diperoleh dari kuisioner uji kelayakan oleh para dosen ahli program studi Pendidikan Fisika UNJ. Hasil uji kelayakan prodek mendapatkan nilai sebesar 70% untuk aspek materi Fisika, 70,7% untuk aspek media pembelajaran, dan 82,32% untuk aspek pembelajaran. Hal ini menunjukan bahwa video pembelajaran momentum dan impuls yang dikembangkan dapat dinilai layak sebagai media pembelajaran untuk peserta didik SMA. Objective of this research is developing educational videos on the topic of momentum and impulse to as a learning media for Senior High School students. The research method used in this study is the Research and development method with ADDIE model. The stages are analyze student needs, design the video, develop video content, use the video in classes, and evaluate the video. Educational videos are separated into teaching material video and experiment video. Data were generated from questionnaires that were tested by experts, obtained a score of 70% for the physics material aspect, 70.7% for the learning media aspect, and 82.32% for the physics learning aspect. This data shows that the educational videos that were developed to support problem based learning on the topic Momentum and Impulse in this research can be considered feasible as learning media for senior high school students.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Prof. Dr. Sunaryo, M.Si. 2). Dr.rer.nat. Bambang Heru Iswanto, M.Si.
Subjects: Sains > Fisika
Divisions: FMIPA > S1 Pendidikan Fisika
Depositing User: Users 14330 not found.
Date Deposited: 10 Mar 2022 05:54
Last Modified: 10 Mar 2022 05:54
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/23947

Actions (login required)

View Item View Item