Teachers’ Questions and Tests in Relation to Students’ High Order Thinking Skills (A Case Study of English Department At The State University of Jakarta)

MARINA THERESIA, . (2015) Teachers’ Questions and Tests in Relation to Students’ High Order Thinking Skills (A Case Study of English Department At The State University of Jakarta). Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
CHAPTER I.pdf

Download (190kB)
[img] Text
CHAPTER II.pdf

Download (333kB)
[img] Text
CHAPTER III.pdf

Download (189kB)
[img] Text
CHAPTER IV.pdf

Download (751kB)
[img] Text
CHAPTER V.pdf

Download (169kB)
[img] Text
LEMBAR PENGESAHAN, PERNYATAAN, ABSTRACT, TABLE OF CONTENT.pdf

Download (347kB)
[img] Text
Cover.pdf

Download (90kB)
[img] Text
References.pdf

Download (90kB)

Abstract

One of the most common and prominent classroom aspects is the act of teachers’ questions. Teachers pose questions to engage students’ higher level of thinking on the lesson they’re discussed in their language competence .This study was aimed to analyzed teachers’ questions and tests and focus on the questions related to the level of thinking skills and also to the extent of teachers’ questions and tests to develop students’ thinking skills related to Bloom’s taxonomy cognitive dimension level. Qualitative research was implemented in this study by using content analysis as its design. The data of this study was the spoken language which are the questions posed by teachers in the classroom and then written texts which are the questions in the tests that created by the teachers. The instrument of the study was classroom observation and document analysis. The result of the study revealed that the teachers used all the questions level to meet students’ thinking skills. Though the teachers’ questions still on the low order thinking skill, the questions were 59% posed by teachers in the classroom and 65% in the tests on developing students’ level of thinking *********** Salah satu aspek yang paling umum dan menonjol di dalam kelas adalah tindakan guru dalam mengajukan pertanyaan-pertanyaan kepada siswa. Guru mengajukan pertanyaan-pertanyaan untuk mengasah cara berpikir tingkat tinggi siswa terhadap kemampuan berbahasanya di dalam pelajaran yang sedang dipelajari. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisa pertanyaan dan ujian yang diberikan oleh guru dengan memusatkan pada pertanyaan yang berhubungan dengan tingkatan kemampuan berpikir serta perluasan dari pertanyaan-pertanyaan dan ujian-ujian untuk mengembangkan kemampuan siswa dalam berpikir dengan menghubungkan teori Bloom’s Taxonomy cognitive domain. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dimana konten analisis melengkapinya sebagai desain di dalam penelitian ini. Data dari penelitian ini adalah bahasa lisan guru yang berupa pertanyaan-pertanyaan yang diajukan oleh guru di dalam kelas, serta bahasa tulisan guru yang berupa pertanyaan di dalam soal ujian yang dibuat. Instrumen yang digunakan dalam penelitian ini berupa observasi kelas dan analisa dokumen. Hasil dari penelitian ini membuktikan bahwa guru-guru menggunakan semua tingkatan pertanyaan untuk mencapai tingkatan berpikir siswa. Meskipun demikian, pertanyaan guru masih berada ditingkatan rendah, dimana terdapat sebanyak 59% yang diajukan oleh guru didalam kelas, dan sebanyak 65% dalam ujian yang dapat mengembangkan tingakatan berpikir pada siswa.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Ifan Iskandar, M.Hum.
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 8922 not found.
Date Deposited: 19 May 2022 03:25
Last Modified: 19 May 2022 03:25
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/28476

Actions (login required)

View Item View Item