EKA SETIANINGSIH, . (2015) THE ENGLISH SYLLABUS DESIGN FOR NURSING STUDENTS AT AKADEMI KEPERAWATAN FATMAWATI, RSPAD AND RS PGI CIKINI JAKARTA :. Magister thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
CHAPTER I-5 26july.pdf Download (305kB) |
|
Text
cover.pdf Download (46kB) |
|
Text
ABSTRACT,lembar pernyataan, persetujuan, acnowladgement,table of content, list of table.pdf Download (54kB) |
Abstract
This research aimed to design English syllabus for Akademi Keperawatan RSPAD, Akademi Keperawatan Fatmawati and Akademi Keperawatan RS PGI Cikini Jakarta.English syllabus design in this research is proposed by the writer in order to accommodate the needs of nursing students to learn English. This research employed qualitative research and need analysis as the method of the study.The data were collected by using survey, given questionnaire and conducting interview.The information was taken from English teachers, stakeholders, nursing experts and students of Akademi Keperawatan RSPAD, Akademi Keperawatan Fatmawati and Akademi Keperawatan RS PGI Cikini Jakarta. The findings showed that the speaking skill is used mainly for greeting the patients (83,33%), listening skill is used mainly to listening and understandingthe conversation about the patients disease via telepone (69,99%), reading skill is used mainly to understanding the warning in the hospital(72,22%), and writing skills is used mainly to writing the phone information(69,99%). Meanwhile the English linguistics elements needed by students are mainly vocabularies and grammar. The quantities and importance of vocabularies are found in the medicines instructions(72,22%) and the grammatical is mainly used of modal auxiliarieslike can, may, should and must, (77,77%). Based on these finding the needs of Akademi Keperawatan RSPAD, Fatmawati and RS PGI Cikini, the needs are more about speaking, there are how to greet patients, how to explain the patients conditions and how to give suggestion to patients, so the writer proposes the English language syllabus that relevant for nursing schools is situational syllabus because it refers to situational that happened in the hospitals. This syllabus design is expected to provide a syllabus which covered the students and teachers needs in teaching learning English Penelitian ini bertujuan untuk merancang silabus bahasa Inggris berdasarkan hasil analisis kebutuhan pada Akademi Keperawatan RSPAD, Akademi Keperawatan Fatmawati and Akademi Keperawatan RS PGI Cikini Jakarta, dalam penelitian ini diusulkan oleh penulis untuk mengakomodasi kebutuhan siswa perawat untuk belajar bahasa Inggris. Penelitian ini menggunakan penelitian kualitatif dan analisa kebutuhan sebagai metode penelitian. Data dikumpulkan dengan menggunakan survei, memberikan kuesioner dan wawancara. Informasi ini diambil dari guru bahasa Inggris, pemangku kepentingan, para perawat dan mahasiswa dari Akademi Keperawatan RSPAD, Akademi Keperawatan Fatmawati dan Akademi Keperawatan RS PGI Cikini Jakarta. Temuan menunjukkan bahwa keterampilan berbicara digunakan yang utama untuk memberikan infromasi tentang menyapa pasien (83,33%), keterampilan mendengarkan digunakan yang utama untuk mendengarkan dan memahami percakapan tentang penyakit pasien melalui telepon (69,99%), keterampilan membaca yang utamadigunakan untuk memahami peringatan-peringatan di rumah sakit 72,22%), dan keterampilan menulis digunakan terutama untuk menulis informasi dari telepon (69,99%). Sementara linguistik elemen Bahasa Inggris yang dibutuhkan oleh siswa terutama kosa kata dan tata bahasa. The quantitis dan pentingnya kosakata yang ditemukan di obat-obatan petunjuk (72,22%) dan tata bahasa yang terutama digunakan dari auxuliries modal seperti bolehkah, dapat, dan harus, (77,77%). Berdasarkan temuan itu penulis merancang sebuah silabus yang sesuai persyaratan dengan kebutuhan bahasa inggris siswa. penulis mengusulkan silabus bahasa Inggris yang relevan untuk sekolah keperawatan adalah situasional silabus karena mengacu pada situasi yang terjadi di rumah sakit. Perancangan silabus ini diharapkan dapat memberikan Silabus yang menampung kebutuhan siswa dan guru dalam belajar bahasa Inggris.
Item Type: | Thesis (Magister) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Ifan Iskandar, M. Hum. ; 2). Dr. Sudarya Permana, M. Hum. |
Subjects: | Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris |
Divisions: | PASCASARJANA > S2 Pendidikan Bahasa |
Depositing User: | Users 14614 not found. |
Date Deposited: | 09 Jun 2022 04:52 |
Last Modified: | 09 Jun 2022 04:52 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/29914 |
Actions (login required)
View Item |