PENGEMBANGANMODEL LATIHAN SMES BOLA VOLI PADA UNIT KEGIATAN MAHASISWA (UKM) OLAHRAGA

AMANSYAH, . (2023) PENGEMBANGANMODEL LATIHAN SMES BOLA VOLI PADA UNIT KEGIATAN MAHASISWA (UKM) OLAHRAGA. Doktor thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
01 COVER.pdf

Download (2MB)
[img] Text
02 BAB I.pdf

Download (495kB)
[img] Text
03 BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
04 BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (382kB) | Request a copy
[img] Text
05 BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (594kB) | Request a copy
[img] Text
06 BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (203kB) | Request a copy
[img] Text
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (339kB)
[img] Text
08 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

This research aims to (1) Develop a volleyball smes training model for Sports UKM students to improve smes skills, (2) Test the feasibility of volleyball smes training model to improve volleyball smes skills of sports UKM students, (3) Test empirical data on the effectiveness of volleyball smes training model to improve volleyball smes skills of sports UKM students. This research is a model development with a design proposed by Borg & Gall through ten stages, namely: (1) First determined is the problem or potential that is the basis for model development, (2) Furthermore, information gathering is carried out as a basis for thinking about making concepts, (3) Making an exercise model (product design), the form of the design is a volleyball smash training model, and (4) Design validation, carried out by 3 experts, (5) Revision, from the results of the expert test (design validation), (6) Product trials, carried out by practicing the volleyball smash training model for the Student Activity Unit (UKM) sports, (7) Revision of product trial results, (8) Usage trials or larger group tests, 40 subjects, (9) Second product revision, revisions are made by experts, in order to obtain perfect results, (10) The model can be produced. Data analysis was carried out descriptively, qualitatively, and quantitatively. The result of this research is a volleyball smes training model consisting of 32 forms of training. The field effectiveness test shows that the results of the Equal variances not assumed column and the t-test obtained the calculated t value of 12.459 with df = 78, then obtained t table 1.991 because t count is greater than t table and the value, Sig. (2-tailed) or p-value = 0.000 <0.05 or H0 is rejected. Thus it can be concluded that the volleyball smes skills of experimental group students who use the volleyball smes training model are better when compared to the control group. Keywords: Model development, Volleyball Smash exercises. PENGEMBANGAN MODEL LATIHAN SMES BOLA VOLI PADA UNIT KEGIATAN MAHASISWA (UKM) OLAHRAGA AMANSYAH ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk (1) Mengembangkan model latihan smes bola voli mahasiswa UKM Olahraga untuk meningkatkan keterampilan smes, (2) Menguji kelayakan model latihan smes bola voli uuntuk meningkatkan keterampilan smes bola voli mahasiswa UKM olahraga, (3) Menguji data empiris keefektifan model latihan smes bola voli untuk meningkatkan keterampilan smes bola voli mahasiswa UKM olahraga. Penelitian ini merupakan pengembangan model dengan desain yang dikemukakan oleh Borg & Gall melalui sepuluh tahap yaitu: (1) Pertama kali yang ditentukan adalah masalah atau potensi yang menjadi dasar pengembangan model, (2) Selanjutnya dilakukan pengumpulan informasi sebagai landasan pemikiran untuk membuat konsep, (3) Pembuatan model latihan (rancangan produk), bentuk rancangan tersebut adalah model latihan smash bola voli, dan (4) Validasi desain, dilakukan oleh 3 orang ahli, (5) Revisi, dari hasil uji ahli (validasi desain), (6) Ujicoba produk, dilakukan dengan mempraktekkan model latihan smes bola voli Unit Kegiatan Mahasiswa (UKM) olahraga, (7) Revisi hasil uji coba produk, (8) Ujicoba pemakaian atau uji kelompok yang lebih besar, 40 subjek, (9) Revisi produk kedua, revisi dilakukan oleh ahli, guna memperoleh hasil yang sempurna, (10) Model dapat diproduksi. Analisis data dilakukan secara deskriptif, kualitatif, dan kuantitatif. Hasil dari penelitian ini adalah model latihan smes bola vol terdiri dari 32 bentuk latihan. Uji efektivitas lapangan menunjukkan bahwa hasil kolom Equal variances not assumed dan t-test diperoleh nilai t hitung 12,459 dengan df= 78, maka didapatkan t tabel 1,991 karena t hitung lebih besar dari t tabel dan nilai, Sig.(2-tailed) atau p-value = 0.000 < 0.05 atau H0 ditolak. Dengan demikian dapat disimpulkan bahwa bahwa keterampilan smes bola voli mahasiswa kelompok eksperimen yang menggunakan model latihan smes bola voli lebih baik jika dibandingkan dengan kelompok kontrol. Kata kunci : Pengembangan Model, Latihan Smes Bola Voli.

Item Type: Thesis (Doktor)
Additional Information: 1). Prof. Dr. Moch. Asmawi, M.Pd. 2). Prof. Dr. Samsudin, M.Pd.
Subjects: Olah Raga dan Seni Pertunjukan > Olah Raga Dalam Ruangan
Olah Raga dan Seni Pertunjukan > Pendidikan Olah Raga
Divisions: PASCASARJANA > S3 Pendidikan Olahraga
Depositing User: Users 19349 not found.
Date Deposited: 01 Sep 2023 04:41
Last Modified: 01 Sep 2023 04:41
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/40683

Actions (login required)

View Item View Item