Novendri Inradi Nomleni, . (2023) PENGEMBANGAN MEDIA INTERAKTIF BERBASIS WEBSITE PADA PEMBELAJARAN IPA KELAS V SEKOLAH DASAR. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER DEPAN.pdf Download (428kB) |
|
Text
BAB I.pdf Download (476kB) |
|
Text
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (573kB) | Request a copy |
|
Text
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (417kB) | Request a copy |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (999kB) | Request a copy |
|
Text
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (301kB) | Request a copy |
|
Text
Daftar Pustaka.pdf Download (288kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian dan pengembangan ini bertujuan untuk menghasilkan produk yang berupa media interaktif khususnya pada pembelajaran IPA kelas V sekolah dasar. Pengguna dari produk media interaktif ini adalah guru dan siswa kelas V sekolah dasar. Penelitian dan pengembangan media interaktif ini menggunakan model pengembangan Hannafin dan Peck, yang terdiri dari tiga tahap yaitu, tahap analisis kebutuhan, tahap desain, dan tahap implementasi/pengembangan. Data-data yang di dapatkan oleh peneliti dari ahli materi adalah 84% yang berarti sangat baik, kemudian peneliti mendapatkan evaluasi dari ahli media adalah 93,3% yang juga berarti sangat baik, sedangkan ahli Bahasa Indonesia mengevaluasi 91,66% yang berarti sangat baik, dan data terakhir yang datang dari Guru kelas V sekolah dasar yang mengevaluasi 100% yang juga berarti sangat baik. Berdasarkan data dari hasil evaluasi dari para ahli tersebut maka, bahan ajar ini layak dipergunakan untuk membantu guru dalam melaksanakan kegiatan pembelajaran di kelas V sekolah dasar khususnya pada pembelajaran IPA. ***** This research and development aims to produce a product in the form of interactive media, especially in science learning class V elementary school. The users of this interactive media product are teachers and fifth grade elementary school students. This interactive media research and development uses the Hannafin and Peck development model, which consists of three stages, namely, the needs analysis stage, the design stage, and the implementation/development stage. The data obtained by researchers from material experts is 84% which means very good, then researchers get an evaluation from media experts which is 93.3% which also means very good, while Indonesian language experts evaluate 91.66% which means very good , and the latest data comes from the teacher of grade V elementary school who evaluates 100% which also means very good. Based on the data from the evaluation results from these experts, this teaching material is appropriate to be used to assist teachers in carrying out learning activities in grade V elementary schools, especially in science learning
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Tunjungsari Sekaringtyas, M.Pd 2). Dr. Gusti Yarmi, M.Pd |
Subjects: | Pendidikan > Aneka Ragam tentang Pendidikan |
Divisions: | FIP > S1 Pendidikan Guru Sekolah Dasar |
Depositing User: | Users 19740 not found. |
Date Deposited: | 20 Sep 2023 23:44 |
Last Modified: | 20 Sep 2023 23:44 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/42891 |
Actions (login required)
View Item |