RHEA AYU ULINA WINANTARA, . (2023) MAKNA SCHLAGZEILE IKLAN NIVEA DALAM MAJALAH BRIGITTE TAHUN 2016-2020. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (307kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (390kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (212kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (746kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (182kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (158kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (659kB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan makna dari Schlagzeile pada 10 iklan produk perawatan wajah Nivea dalam majalah Brigitte edisi tahun 2016-2020. Sumber data yang digunakan pada penelitian ini ialah majalah Brigitte tahun 2016-2020. Data dalam penelitian ini berupa 10 Schlagzeile dalam 10 iklan produk perawatan wajah Nivea. Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif deskriptif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat 10 data lalu ditemukan 4 Schlagzeile (data 4,7,8,10) memiliki makna denotasi dan konotasi. Kemudian untuk 6 Schlagzeile (data 1,2,3,6, dan 9) memiliki makna denotasi saja. Oleh karena itu, iklan dapat dipahami hanya melalui membaca Schlagzeile-nya. Berdasarkan hasil penelitian ini maka dapat disimpulkan untuk menemukan makna konotasi diperlukan pemahaman dari konteks iklan tersebut dengan menghubungkan unsur Schlagzeile dengan unsur-unsur iklan lainnya yaitu unsur teks (Schlagzeile, Flieβtext, Slogan, Produktname, dan Besondere Formen von Textelementen) dan unsur gambar (das Bildelemente: das Catch-Visual,das Key-Visual dan das Focus-Visual). **************** This study aims to describe the meaning of Schlagzeile in 10 advertisements for Nivea facial care products in the 2016-2020 editions of Brigitte magazine. The data source used in this research is Brigitte magazine 2016-2020. The data in this study are 10 Schlagzeile in 10 advertisements for Nivea facial care products. This research is a descriptive qualitative research. The results showed that there were 10 data and then found 4 Schlagzeile (data 4,7,8,10) had denotation and connotation meanings. Then for 6 Schlagzeile (data 1,2,3,6, and 9) have denotation meaning only. Therefore, the advertisement can be understood only through reading the Schlagzeile. Based on the results of this study, it can be concluded that to find connotation meaning, it is necessary to understand the context of the advertisement by connecting the Schlagzeile element with other advertising elements, namely text elements (Schlagzeile, Flieβtext, Slogan, Produktname, and Besondere Formen von Textelementen) and image elements (das Bildelemente: das Catch-Visual, das Key-Visual and das Focus-Visual).
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dra. Erna Triswantini, M.Pd. ; 2). Dra. Azizah Hanoum Siregar, M.Pd. |
Subjects: | Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Jerman |
Divisions: | FBS > S1 Pendidikan Bahasa Jerman |
Depositing User: | Users 20476 not found. |
Date Deposited: | 25 Sep 2023 00:20 |
Last Modified: | 25 Sep 2023 00:20 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/42943 |
Actions (login required)
View Item |