PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA PERMAINAN WÜRFELSPIEL TERHADAP PENGUASAAN KOSAKATA SISWA KELAS XI SMAN 42 JAKARTA TEMA MEINE FAMILIE

FITRIA, . (2020) PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA PERMAINAN WÜRFELSPIEL TERHADAP PENGUASAAN KOSAKATA SISWA KELAS XI SMAN 42 JAKARTA TEMA MEINE FAMILIE. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER - 2615140434.pdf

Download (27kB)
[img] Text
ABSTRAK.pdf

Download (261kB)
[img] Text
LEMBAR PENGESAHAN.pdf

Download (202kB)
[img] Text
LEMBAR PERNYATAAN.pdf

Download (185kB)
[img] Text
SURAT PERNYATAAN PERSETUJUAN PUBLIKASI.pdf

Download (230kB)
[img] Text
ZUSAMMENFASSUNG.pdf

Download (378kB)
[img] Text
KATA PENGANTAR.pdf

Download (257kB)
[img] Text
DAFTAR ISI.pdf

Download (386kB)
[img] Text
DAFTAR TABEL.pdf

Download (352kB)
[img] Text
DAFTAR LAMPIRAN.pdf

Download (465kB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (474kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (520kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (519kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (589kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf

Download (260kB)
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (473kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf

Download (4MB)
[img] Text
DAFTAR RIWAYAT HIDUP.pdf

Download (259kB)

Abstract

ABSTRACT Fitria. 2020. The Influence of Würfelspiel Game Media for 11th Grade Students on Vocabulary in Senior High School 42 Jakarta with Meine Familie Theme. Thesis. Jakarta: Faculty of Language and Art. State University of Jakarta. This study aims to obtain empirical and valid data about the Influence of Würfelspiel Game Media for 11th Grade Students on Vocabulary in Senior High School 42 Jakarta which was held in August of the 2019/2020 school year. The research method used is a quantitative method with a Control Group Pre-Test Post-Test research design. The sample of this study were 66 students, which were divided into 35 students of the XI MIPA 4 experimental class and 31 students of control class XI MIPA 3 were 31 students. The instrument used in this study is a vocabulary test in the form of a supply type test. To calculate the validity of the instrument used Product Moment from Pearson with the results 25 of 40 questions valid. K-R 21 is used for reliability testing and the results of the reliability test calculations show that the instruments used are reliable. From the results of this study the t-count value for the Post-Test between the experimental class and the control class of 2.15836 with ttable at a significant level of two 5% tails and a degree of freedom (dk) 64 of 1.99773. Thus, the PostTest results are greater than ttable. This shows, that there are differences in PostTest results between the experimental class and the control class, so the research hypothesis is accepted. If so, then there is an influence of Würfelspiel Game Media for Students on Vocabulary in Senior High School. Keywords: Influence, Würfelspiel, Vocabulary. ABSTRAK Fitria. 2020. Pengaruh Penggunaan Media Permainan Würfelspiel Terhadap Penguasaan Kosakata Siswa Kelas XI Tema Meine Familie. Skripsi. Jakarta: Fakultas Bahasa dan Seni. Universitas Negeri Jakarta. Penelitian ini bertujuan untuk mendapatkan data empiris dan valid mengenai pengaruh penggunaan media permainan Würfelspiel terhadap penguasaan kosakata siswa kelas XI SMAN 42 Jakarta yang dilaksanakan pada bulan Agustus tahun ajaran 2019/2020. Metode penelitian yang digunakan adalah metode kuantitatif dengan desain penelitian Control Group Pre-Test Post-Test. Sampel penelitian ini sebanyak 66 siswa, yang terbagi dalam kelas eksperimen XI MIPA 4 sebanyak 35 siswa dan kelas kontrol XI MIPA 3 sebanyak 31 siswa. Instrumen yang digunakan dalam penelitian ini merupakan tes kosakata dalam bentuk tes isian. Untuk menghitung validitas instrumen digunakan Product Moment dari Pearson dengan hasil 25 dari 40 soal valid. K-R 21 digunakan untuk uji reliabilitas dan hasil dari perhitungan uji reliabilitas menunjukkan bahwa instrumen yang digunakan reliabel. Dari hasil penelitian ini diketahui nilai thitung untuk Post-Test antara kelas eksperimen dan kelas kontrol sebesar 2,15836 dengan ttabel pada taraf signifikan dua ekor 5% dan derajat kebebasan (dk) 64 sebesar 1,99773. Dengan demikian, hasil Post-Test thitung lebih besar dari dari ttabel. Hal tersebut menunjukkan, bahwa terdapat perbedaan hasil Post-Test antara kelas eksperimen dan kelas kontrol, sehingga hipotesis penelitian diterima. Jika demikian, maka terdapat pengaruh penggunaan media permainan Würfelspiel terhadap penguasaan kosakata siswa kelas XI SMA. Kata kunci: Pengaruh, Würfelspiel, Penguasaan Kosakata.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1. Dra. Santiah, M.Pd. 2. Dr. Ellychristina DH, M.Pd.
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Jerman
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Jerman
Depositing User: Users 1084 not found.
Date Deposited: 03 Mar 2020 15:46
Last Modified: 03 Mar 2020 15:46
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/4393

Actions (login required)

View Item View Item