EKA RISTA HARIMURTI, . (2024) EVALUASI IMPLEMENTASI PROGRAM PENDIDIKAN KESETARAAN DI LEMBAGA PEMBINAAN KHUSUS ANAK (LPKA) KELAS II JAKARTA. Doktor thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
1. COVER.pdf Download (796kB) |
|
Text
2. BAB I.pdf Download (914kB) |
|
Text
3. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
4. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (880kB) | Request a copy |
|
Text
5. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
6. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (209kB) | Request a copy |
|
Text
7. DATAR PUSTAKA.pdf Download (883kB) |
|
Text
8. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
Tujuan penelitian ini adalah untuk tujuan dari penelitian ini adalah untuk memberikan gambaran peran LPKA Kelas II Jakarta dalam pemenuhan hak pendidikan bagi anak yang berhadapan dengan hukum melalui penyelenggaraan program pendidikan kesetaraan di LPKA Kelas II Jakarta dengan mengacu pada standar penyelenggaraan program pendidikan kesetaraan Paket A, Paket B dan Paket C Direktorat Bimbingan Kemasyarakatan dan Pengentasan Anak Direktorat Jenderal Pemasyarakatan Kementerian Hukum dan Hak Asasi Manusia Republik Indonesia. Hasil dari evaluasi pada penelitian ini berupa informasi atas capaian, masalah dan rekomendasi atas penyelenggaraan program ditinjau dari sisi management analysis program/ pengelolaan (perencanaan, pengorganisasian, pelaksanaan dan pengawasan) program melalui tahapan evaluasi pada Context, Input, Process dan Product program pendidikan kesetaraan di LPKA Kelas II Jakarta, dan kemudian informasi tersebut dijadikan sebagai sebuah model (konsep) CMR (Capaian, Masalah, Rekomendasi) yang dapat digunakan LPKA Kelas II Jakarta dalam perumusan rancangan penyelenggaraan program pendidikan kesetaraan yang akan datang sehingga LPKA Kelas II Jakarta dapat memenuhi tugas dan kewajiban dalam pemenuhan hak pendidikan bagi anak binaan LPKA Kelas II Jakarta sebagaimana tertuang dalam visi dan misi LPKA Kelas II Jakarta adalah mewujudkan penghormatan, pemenuhan,dan perlindungan Hak Asasi Manusia (HAM). ********* The aim of this research is to provide an overview of the role of LPKA Class II Jakarta in fulfilling the educational rights of children in conflict with the law through the implementation of equality education programs at LPKA Class II Jakarta by referring to the standards for implementing the equality education program Package A, Package B and Package C Directorate of Community Guidance and Child Eradication Directorate General of Corrections Ministry of Law and Human Rights Republic of Indonesia. The results of the evaluation in this research are information on achievements, problems and recommendations for program implementation in terms of program management analysis/management (planning, organizing, implementing and monitoring) of the program through evaluation stages on Context, Input, Process and Product of equality education programs in LPKA Class II Jakarta, and then this information is used as a model (concept) CMR (Achievements, Problems, Recommendations) which can be used by LPKA Class II Jakarta in formulating plans for implementing future equality education programs so that LPKA Class II Jakarta can fulfill its duties and responsibilities. The obligation to fulfill the right to education for children assisted by LPKA Class II Jakarta as stated in the vision and mission of LPKA Class II Jakarta is to realize respect, fulfillment and protection of Human Rights (HAM).
Item Type: | Thesis (Doktor) |
---|---|
Additional Information: | 1). Prof.Dr. Rugaiyah, M.Pd. ; 2). Dr. Budi Santoso, M.M. |
Subjects: | Pendidikan > Pendidikan Dasar Manajemen > Manajemen , Business Manajemen > Manajemen Kantor, Organisasi |
Divisions: | PASCASARJANA > S3 Manajemen Pendidikan |
Depositing User: | Users 21828 not found. |
Date Deposited: | 03 May 2024 04:01 |
Last Modified: | 03 May 2024 04:01 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/45326 |
Actions (login required)
View Item |