MUHAMMAD RIFQI FEBRIAN, . (2024) ANALISIS EFEKTIVITAS SOCIAL MEDIA MARKETING PADA HALTEV IT LEARNING CENTER. Diploma thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
Cover.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB I.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (431kB) | Request a copy |
|
Text
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (330kB) | Request a copy |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (246kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (291kB) |
|
Text
LAMPIRAN DAN DAFTAR RIWAYAT HIDUP.pdf Restricted to Registered users only Download (772kB) | Request a copy |
Abstract
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui efektivitas social media marketing pada PT Haltev IT Learning Center dengan menggunakan analisis SWOT. Jenis penelitian menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode analisis SWOT. Pengumpulan data dengan metode observasi, wawancara, dan dokumentasi dengan pengecekan keabsahan data memakai triangulasi sumber data. Peneliti menggunakan analisis SWOT untuk mengetahui nilai dari matriks IFAS dan EFAS untuk mengetahui dam menganalisis tingkat keefektivitas social media marketing Haltev IT Learning Center. Dari hasil penelitian yang telah dilakukan maka dapat disimpulkan bahwa Haltev IT Learning Center berada di kuadran satu yang berarti perusahaan memiliki peluang dan kekuatan sehingga dapat memanfaatkan peluang yang ada. Strategi yang harus diterapkan dalam posisi ini adalah mendukung kebijakan pertumbuhan yang agresif (growth-oriented strategy). Untuk skor nilai matriks IFAS sebesar 2,81 dan skor nilai matriks EFAS sebesar 3. Untuk matriks SWOT, berada di SO yang berarti Haltev IT Learning Center dimana perusahaan mampu memanfaatkan peluang yang ada dengan kekuatan yang dimiliki perusahaan, hal ini baik bagi Haltev IT Learning Center untuk mengurangi kelemahan dan meminimalisir ancaman agar dapat meningkatkan efektivitas ***** The purpose of this study was to determine the effectiveness of social media marketing at Haltev IT Learning Center using SWOT analysis. This type of research uses a qualitative approach with the SWOT analysis method. Data collection using observation, interview, and documentation methods with data validity checking using data source triangulation. Researchers use SWOT analysis to determine the value of the IFAS and EFAS matrix to determine and analyze the level of effectiveness of Haltev IT Learning Center's social media marketing. From the results of the research that has been done, it can be concluded that Haltev IT Learning Center is in quadrant one, which means that the company has opportunities and strengths so that it can take advantage of existing opportunities. The strategy that must be applied in this position is to support an aggressive growth policy (growth-oriented strategy). For the IFAS matrix value score of 2.81 and the EFAS matrix value score of 3. For the SWOT matrix, it is in SO which means that Haltev IT Learning Center where the company is able to take advantage of existing opportunities with the strengths of the company, this is good for Haltev IT Learning Center to reduce weaknesses and minimize threats in order to increase effectiveness.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Setyo Ferry Wibowo, SE., M.Si. ; 2). Shandy Aditya, BIB, MPBS |
Subjects: | Manajemen > Manajemen Pemasaran |
Divisions: | FE > D IV Pemasaran Digital |
Depositing User: | Users 23788 not found. |
Date Deposited: | 28 Jul 2024 22:40 |
Last Modified: | 28 Jul 2024 22:40 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/46939 |
Actions (login required)
View Item |