HUBUNGAN EFIKASI DIRI DAN AKTUALISASI DIRI DENGAN HASIL BELAJAR PADA MATA KULIAH TECHNOPRENEURSHIP DAN INOVASI DI PRODI PENDIDIKAN TEKNIK ELEKTRO

KEVIN BAYUPUTRA, . (2024) HUBUNGAN EFIKASI DIRI DAN AKTUALISASI DIRI DENGAN HASIL BELAJAR PADA MATA KULIAH TECHNOPRENEURSHIP DAN INOVASI DI PRODI PENDIDIKAN TEKNIK ELEKTRO. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
Cover.pdf

Download (393kB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (59kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (241kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (338kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (482kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (172kB) | Request a copy
[img] Text
Daftar Pustaka.pdf

Download (45kB)
[img] Text
Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini untuk mengetahui hubungan efikasi diri dan aktualisasi diri dengan hasil belajar mahasiswa pada mata kuliah technopreneurship dan inovasi di Prodi Pendidikan Teknik Elektro Universitas Negeri Jakarta. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif korelasi dengan populasi 54 orang mahasiswa. Pengambilan sampel ini menggunakan total sampling yaitu menggunakan semua populasi sebagai sampel. Instrumen berupa angket dan analisis data efikasi diri (X1) dan aktualisasi diri (X2) terhadap hasil belajar (Y). Hasil penelitian menunjukan bahwa terdapat hubungan positif kuat (0,796) antara efikasi diri (X1) dengan hasil belajar (Y) singnifikansi 0,000 < 0,05, hubungan positif sangat kuat (0,820) antara aktualisasi (X2) dengan hasil belajar (Y) signifikansi 0,000 < 0,05, serta terdapat hubungan sangat kuat (0,821) antara efikasi diri (X1) dan aktualisasi diri (X2) dengan hasil belajar (Y) signifikansi 0,000 < 0,05 secara simultan. Temuan dari penelitian ini dapat menjadi landasan dalam pengembangan kurikulum dan pembelajaran tehnopreneurship dan inovasi di Universitas Negeri Jakarta. ***** This study aims to determine the relationship of self-efficacy and self-actualization on students' learning outcomes in the Technopreneurship and Innovation course at the Electrical Engineering Education Department, State University of Jakarta. This research uses a quantitative correlational method with a population of 54 students. The sampling technique used is total sampling, which means using the entire population as the sample. The instruments are in the form of questionnaires and data analysis of self-efficacy (X1) and self-actualization (X2) on learning outcomes (Y). The results showed that there is a strong positive relationship (0.796) between self-efficacy (X1) and learning outcomes (Y) with a significance of 0.000 < 0.05, a very strong positive relationship (0.820) between self-actualization (X2) and learning outcomes (Y) with a significance of 0.000 < 0.05, and a very strong relationship (0.821) between self-efficacy (X1) and self-actualization (X2) and learning outcomes (Y) with a significance of 0.000 < 0.05 simultaneously. The findings of this study can serve as a foundation for the development of curriculum and teaching methods in technopreneurship and innovation at the State University of Jakarta.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Prof. Dr. Soeprijanto, M.Pd.; 2). Nur Hanifah Yuninda, M.T.
Subjects: Pendidikan > Pendidikan Kejuruan dan Sekolah Kejuruan
Divisions: FT > S1 Pendidikan Teknik Elektro
Depositing User: Users 23905 not found.
Date Deposited: 29 Jul 2024 01:56
Last Modified: 29 Jul 2024 01:56
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/47060

Actions (login required)

View Item View Item