NAILA ALEEA JOAN, . (2024) STRATEGI GURU AKIDAH AKHLAK DALAM MENGINTEGRASIKAN NILAI-NILAI MODERASI BERAGAMA DALAM PEMBELAJARAN DI MAN 3 JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGRI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB 1 .pdf Download (2MB) |
|
Text
BAB II .pdf Restricted to Registered users only Download (644kB) | Request a copy |
|
Text
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (319kB) | Request a copy |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (667kB) | Request a copy |
|
Text
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (434kB) | Request a copy |
|
Text
Daftar Pustaka.pdf Download (476kB) |
|
Text
Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
Melihat pada penelitian yang telah dilakukan sebelumnya, peneliti banyak menemukan sikap peserta didik yang mengarah pada pelanggaran nilai nilai moderasi, diantaranya yaitu ditemukannya peserta didik yang setuju terhadap pemikiran yang ekstrim dan mendukung terhadap ide dan Tindakan tokoh-tokoh radikal, serta terdapat beberapa peserta didik yang berpotensi mengalami perundungan, kekerasan seksual dan mendapatkan hukuman fisik di sekolah. Oleh karena itu, moderasi beragama merupakan salah satu hal yang penting untuk diterapkan termasuk penerapannya dalam pendidikan, pengintegrasian nilai moderasi ini bertujuan untuk menciptakan lingkungan nyaman. Selain itu pengintegrasian nilai moderasi juga dapat menjadi jawaban atas permasalahan yang ada yaitu adanya perilaku yang melanggar nilai-nilai agama masih sering dijumpai pada lingkungan sekolah. Dengan demikian, guru memegang peranan yang penting dalam pengintegrasian nilai moderasi, guru diharapkan dapat mentitegrasikan nilai moderasi secara efektif dan efesien sehingga nilai-nilai moderasi dapat di sebarluaskan secara maksimal. ***** Looking at the research that has been conducted previously, researchers have found many student attitudes that lead to violations of moderation values, including the discovery of students who agree with extreme thinking and support the ideas and actions of radical figures, and there are several students who have the potential to experience bullying, sexual violence and get corporal punishment at school. Therefore, religious moderation is one of the important things to be implemented, including its application in education, integrating the value of moderation aims to create a comfortable environment. In addition, integrating moderation values can also be the answer to the existing problem, namely the existence of behavior that violates religious values is still often found in the school environment. Thus, teachers play an important role in integrating moderation values, teachers are expected to be able to iterate moderation values effectively and efficiently so that moderation values can be disseminated optimally.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Yusuf Ismail, S.Ag., M.Ag. ; 2). Dr. Andy Hadiyanto, M.A |
Subjects: | Filsafat, Psikologi & Agama > Islam (Ajaran Islam dan pendidikan Islam) Pendidikan > Teori, Penelitian Pendidikan |
Divisions: | FIS > S1 Pendidikan Agama Islam |
Depositing User: | Users 23737 not found. |
Date Deposited: | 03 Aug 2024 12:08 |
Last Modified: | 03 Aug 2024 12:08 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/47821 |
Actions (login required)
View Item |