HUBUNGAN PEMBERIAN REWARD DENGAN MINAT BELAJAR PENDIDIKAN PANCASILA PADA PESERTA DIDIK KELAS V SEKOLAH DASAR NEGERI DI KELURAHAN JAKASAMPURNA

SHABIRAH LAMIS RAMADHANI, - (2024) HUBUNGAN PEMBERIAN REWARD DENGAN MINAT BELAJAR PENDIDIKAN PANCASILA PADA PESERTA DIDIK KELAS V SEKOLAH DASAR NEGERI DI KELURAHAN JAKASAMPURNA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (869kB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (531kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (694kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (669kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (750kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (383kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (325kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menguji apakah terdapat hubungan pemberian reward dengan minat belajar pendidikan Pancasila pada peserta didik kelas V di SDN Kelurahan Jakasampurna. Variabel penelitian ini terdiri dari variabel bebas yaitu pemberian reward sedangkan variabel terikat yaitu minat belajar pendidikan Pancasila. Jenis penelitian ini adalah penelitian kuantitatif dengan teknik korelasional. Teknik pengumpulan data menggunakan observasi dan angket. Teknik analisis data menggunakan Uji Hipotesis dengan taraf interpretasi product moment./*****This study aims to examine whether there is a correlation between the giving rewards and interest in learning Pancasila education subject among fifth-grade students at SDN Jakasampurna. The research variables consist of the independent variable, which is the giving rewards, and the dependent variable, which is interest in learning Pancasila education. This type of research is quantitative with a correlational technique. Data collection techniques used are observation and questionnaires. The data analysis technique used is Hypothesis Testing with a product-moment interpretation level. The results of this study indicate that there is no correlation between the giving rewards and interest in learning Pancasila education among fifth-grade students at SDN Jakasampurna. This is evidenced by the results of hypothesis testing, which obtained a product-moment correlation result of rxy = 0,084 > 0,05. Therefore, the variable of providing rewards does not have a significant correlation with students' interest in learning Pancasila education, because there are other factors that have a greater influence on student’s interest in learning Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa tidak terdapat hubungan antara pemberian reward dengan minat belajar pendidikan pancasila pada peserta didik kelas V SDN di Kelurahan Jakasampurna. Hal tersebut dibuktikan pada hasil uji hipotesis yaitu diperoleh hasil hipotesis menggunakan korelasi product moment dengan hasil yang diperoleh rxy = 0,084 > 0,05. Dengan demikian pada variabel pemberian reward dengan minat belajar pendidikan pancasila tidak memiliki hubungan secara signifikan terhadap minat belajar peserta didik, dikarenakan terdapat faktor-faktor lain yang lebih berpengaruh terhadap minat belajar peserta didik.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Nina Nurhasanah, M.Pd. ; 2). Drs. Adi Putra, M.Pd.
Subjects: Pendidikan > Media Pembelajaran
Divisions: FIP > S1 Pendidikan Guru Sekolah Dasar
Depositing User: Users 24626 not found.
Date Deposited: 04 Sep 2024 23:36
Last Modified: 04 Sep 2024 23:36
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/50782

Actions (login required)

View Item View Item