Exploring Eight Graders' Learning Styles in English Classroom at SMPN 97 Jakarta

RATIH MU'THIYA ILLAHI, . (2020) Exploring Eight Graders' Learning Styles in English Classroom at SMPN 97 Jakarta. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER, ABSTRAK, LEMBAR PENGESAHAN, LEMBAR PERNYATAAN, LEMBAR PERNYATAAN PUBLIKASI, DAFTAR ISI, DAFTAR TABEL.pdf

Download (602kB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (360kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (466kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (372kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (436kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf

Download (235kB)
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (346kB)
[img] Text
LAMPIRAN & DAFTAR RIWAYAT HIDUP.pdf

Download (618kB)

Abstract

Memahami gaya belajar penting bagi siswa maupunguru.Untuksiswa, jika mereka mengetahui tipe pelajar seperti apa mereka, mereka dapat memiliki gambaran yang lebih jelas tentang proses pembelajaran dan memiliki kesadaran belajar yang lebih baik. Penelitian ini bertujuan untuk mengeksplorasi bagaimana pesertadidik belajar dan apa gaya belajar yang diidentifikasi diEight Graders’ English classroom at SMPN 97 Jakarta. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif. Observasi dan wawancara telah digunakan sebagai instrumen untuk mengumpulkan data dari 36 peserta didik. Hasilnya menunjukkan bahwa siswa belajar bahasa Inggris di kelas melalui beberapa kegiatan; seperti menggunakan daftar poin-poin, menulis dengangaya deskripsi, menggunakan pulpen dengan warna yang berbedauntuk menggarisbawahi kata-kata,ekspresi, dan kalimat, menggunakan gerakan untuk menyampaikan ekspresi dan membaca buku (Visual), menyampaikan presentasi, berpartisipasiaktifdalam diskusi kelompok dan focus mendengarkan materi yang disampaikan oleh guru (Aural), menuliskan materi padacatatan mereka menggunakan poin, daftar temuan atau kata kunci dari diskusi kelompok, dan mencari kamus untuk menemukan kata-kata (Read/Write), berpartisipasi aktif dalam diskusi kelompok dengan mempraktikkan ekspresi, kalimat, dan pengucapan (Kinestetik). Siswa mungkin memiliki kegiatan yang berbeda dalam pembelajaran bahasa Inggris, tetapi itu menunjukkan gaya mereka dalam belajar adalah bagaimana mereka beradaptasi untuk mengikuti kelas. Kemudian hasil lainnya juga menunjukkan sebagian besar peserta didik diidentifikasi sebagai Pembelajar Aural dan Pembelajar Visual Understanding the learning style is important for students as well as teachers. For students, if they aware of what type of learner they are, they can have a clearer picture of the learning process and a more consciousness of learning. This study aims to explore how the learners learn and what learning styles are identified in Eight Graders’ English classroom at SMPN 97 Jakarta. This study uses descriptive qualitative method. Observation and interviews have been used as instruments to gather the data from 36 learners. The result has shown that the students learn English in the classroom through several activities; using listing bullet points, writing on description style, using different colors of a pen to underline words, expressions, and sentences, using gestures to deliver the expression and reading books silently (Visual), talking in presentation, participating in group discussion and listening to the material delivered by the teacher (Aural), writing down the material on their notes using a bullet point, listing the findings or keywords from the group discussion, and looking up the dictionary to find words (Read/Write), participating actively in a group discussion by practicing the expression, sentences, and pronunciation (Kinesthetic). Students might have different activities in English language learning, but it indicated their styles in learning was how they adapted to follow the classroom. Then the other result has also shown most of the learners are identified as Aural Learners and Visual Learners.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Darmahusni, M.A. ; 2). Dr. Sudarya Permana, M.Hum.
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 1707 not found.
Date Deposited: 11 Mar 2020 11:57
Last Modified: 11 Mar 2020 11:57
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/5130

Actions (login required)

View Item View Item