DHEA AMALIA PUTRI PRINANTO, . (2025) PENGEMBANGAN MICROLEARNING PADA MATA KULIAH PENGEMBANGAN MEDIA AUDIO UNTUK MAHASISWA S1 TEKNOLOGI PENDIDIKAN UNJ. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
![]() |
Text
COVER.pdf Download (1MB) |
![]() |
Text
BAB 1.pdf Download (418kB) |
![]() |
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (613kB) | Request a copy |
![]() |
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (355kB) | Request a copy |
![]() |
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
![]() |
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (206kB) | Request a copy |
![]() |
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (204kB) |
![]() |
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian pengembangan ini bertujuan untuk menghasilkan microlearning pada mata kuliah Pengembangan Media Audio dengan berfokus pada mahasiswa program studi Teknologi Pendidikan UNJ. Pengembangan ini menggunakan model Rapid Prototype dengan mengacu pada lima tahapan yaitu, tahap yaitu analisis kebutuhan & analisis konten, menentukan tujuan pembelajaran, membuat prototipe produk, uji coba prototipe, dan instalasi produk. Hasil pengembangan ini berupa produk microlearning untuk mata kuliah Pengembangan Media Audio pada topik Penulisan Naskah Audio yang diunggah pada LMS UNJ. Evaluasi dilakukan oleh ahli materi, ahli media, dan ahli desain pembelajaran. Dengan uji coba pengguna menggunakan one to one dan small group. Hasil uji kelayakan dari ahli materi mendapat penilaian skor 3,53, ahli media mendapat skor 3,82, serta ahli desain pembelajaran dengan skor 3,6. Nilai daripada ahli media, ahli materi, dan ahli desain pembelajaran mendapatkan kategori sangat baik. Pada hasil uji pengguna one to one mendapatkan skor 3,82 dan hasil uji pengguna small group mendapatkan skor 3,74. Nilai dari kedua uji pengguna tersebut termasuk dalam kategori sangat baik. ***** This development research aims to produce microlearning in the Audio Media Development course by focusing on students of the UNJ Educational Technology study program. This development uses the Rapid Prototype model with reference to five stages, namely, Asses Needs and Analyze Content, Set Objectives, Construct Prototype, Utilize Prototype, Install and Maintain. The results of this development are in the form of microlearning products for the Audio Media Development course on the topic of Audio Script Writing which is uploaded on LMS UNJ. The evaluation is carried out by material experts, media experts, and learning design experts. With the trial users using one to one and small groups. The results of the feasibility test from material experts received a score of 3.53, media experts scored 3.82, and learning design experts with a score of 3.6. Grades from media experts, material experts, and learning design experts get very good categories. In the test results of one to one users got a score of 3.82 and the test results of small group users got a score of 3.74. The scores of both user tests are in the very good category.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. R.A. Murti Kusuma Wirasti, S.IP., M.Si. ; 2). Dra. Suprayekti, M.Pd. |
Subjects: | Teknologi dan Ilmu Terapan > Teknologi (umum) |
Divisions: | FIP > S1 Teknologi Pendidikan |
Depositing User: | Users 26441 not found. |
Date Deposited: | 24 Feb 2025 06:46 |
Last Modified: | 24 Feb 2025 06:46 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/53379 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |