REGITHA HOKY LIE, . (2025) PENGARUH MEDIA SOSIAL TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK FESYEN LOKAL DI KECAMATAN BALIGE. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
![]() |
Text
BAB I.pdf Download (413kB) |
![]() |
Text
BAB II.pdf Download (681kB) |
![]() |
Text
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (603kB) | Request a copy |
![]() |
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
![]() |
Text
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (387kB) | Request a copy |
![]() |
Text
dafpus.pdf Restricted to Registered users only Download (398kB) | Request a copy |
![]() |
Text
lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
![]() |
Text
cover.pdf Download (1MB) |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh media sosial terhadap keputusan pembelian produk fesyen lokal di kecamatan Ballige. Metode penelitian yang digunakan adalah pendekatan kuantitatif dengan metode pengumpulan data berupa metode survei. Populasi yang digunakan adalah seluruh individu yang mengikuti akun Instagram Batikta. Teknik penentuan sampel yang digunakan adalah purposive sampling sebanyak 100 responden. Teknik pengumpulan data yang digunakan pada penelitian ini adalah angket berupa kuesioner. Teknik analisis data yang digunakan adalah regresi linear sederhana. Berdasarkan hasil analisis data yang diperoleh pada uji-T dimana t-hitung adalah sebesar -1.311 < t-tabel 1,984 maka dapat disimpullkan bahwa hasil penelitian ini menunjukkan media sosial tidak berpengaruh terhadap Keputusan Pembelian. ***** This study aims to determine the effect of social media on purchasing decisions for local fashion products in Balige District. The research method used is a quantitative approach with data collection methods in the form of survey methods. The population used is all individuals who follow Batikta's Instagram account. The sampling technique used was purposive sampling of 100 respondents. The data collection technique used in this study was a questionnaire in the form of a questionnaire. The data analysis technique used is simple linear regression. Based on the results of data analysis obtained in the T-test, where the t-count is -1.311 < t-table 1.984 with a significance level of 0.000 < 0.005, it can be concluded that the results of this study show that social media has no effect on purchasing decisions. Keywords: Batikta Store, Instagram, purchasing decisions, social media, UMKM
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dra Suryawati, M.Si. ; 2). Dr. Wesnina, M.Sn |
Subjects: | Desain Kostum, Tata Busana > Tata Busana |
Divisions: | FT > S1 Pendidikan Tata Busana |
Depositing User: | Regitha Hoky Lie . |
Date Deposited: | 03 Mar 2025 02:31 |
Last Modified: | 03 Mar 2025 02:31 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/53892 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |