PENGEMBANGAN ULAR TANGGA POP UP TEMA BENDA-BENDA DI SEKITAR KITA UNTUK SISWA KELAS V SEKOLAH DASAR

ANANDA PURNAMA RAMDANI, . (2020) PENGEMBANGAN ULAR TANGGA POP UP TEMA BENDA-BENDA DI SEKITAR KITA UNTUK SISWA KELAS V SEKOLAH DASAR. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
BAB 1.pdf

Download (616kB)
[img] Text
COVER.pdf

Download (6MB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (506kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (355kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (484kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian pengembangan ini bertujuan untuk menghasilkan produk permainan ular tangga pop up. Permainan ini sebagai media pembelajaran yang dimanfaatkan untuk meningkatkan minat belajar siswa pada tema “BendaBenda di Sekitar Kita”, dengan sub tema Benda dalam Kegiatan Ekonomi yang berfokus pada mata pelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial,untuk kelas V Sekolah Dasar. Penelitian pengembangan ini dilakukan dengan mengikuti prosedur model pengembangan Baker & Schutz, yakni 1) Formulasi Produk, 2) Spesifikasi Pembelajaran, 3) Uji Coba Soal, 4) Pengembangan Produk, 5) Uji Coba Produk, 6) Revisi, dan 7) Analisis Operasi. Evaluasi pada penelitian pengembangan produk ini dilakukan melalui Expert Review.Tahap Expert Review melibatkan 1 orang ahli desain pembelajaran, 1 orang ahli materi, dan 1 orang ahli media. Nilai rata-rata yang diperoleh pada tahap ini sebesar 3,50. Berdasarkan hasil yang telah diperoleh, dapat disimpulkan bahwa permainan ular tangga pop up tema “Benda-Benda di Sekitar Kita utuk siswa kelas V Sekolah Dasar dikatakan sangat baik. The development research aims to produce a pop up snake and ladder game. The games model as a learning tool will be utilized to enhance students learning interest, in the theme "objects around us", with the sub theme the object in economic activities that focused on the subject of social science toward students in fifth grade Elementary Schools. This development research is using Baker & Schutz development models which include: 1) Formulation, 2) Instructional Specification, 3) Item Tryout, 4) Product Development, 5) Product Tryout, 6) Product Revision, and 7) Operation Analysis. The evaluations of this product is conducted by expert review, consisting of one design learning expert, one material expert, and one media expert. Average score collected from this phase is 3,50 points. Based on the results obtained, it can be concluded that the pop up snake and ladder game in the theme "Object Around Us" for the fifth grade Elementary School is beneficial.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: Retno Widyaningrum, S.Kom, M.Si. ; Drs. Zuhdy HS, M.Pd.
Subjects: Pendidikan > Media Pembelajaran
Divisions: FIP > S1 Teknologi Pendidikan
Depositing User: Users 4972 not found.
Date Deposited: 09 Sep 2020 01:53
Last Modified: 09 Sep 2020 01:53
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/9952

Actions (login required)

View Item View Item