USING PICTURE DICTIONARY IN BUILDING STUDENTS' VOCABULARY AT KINDERGARTEN

VIKA OKTAVIANA, . (2009) USING PICTURE DICTIONARY IN BUILDING STUDENTS' VOCABULARY AT KINDERGARTEN. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
Komprehensif Vika.pdf

Download (170kB)

Abstract

Makalah ini membahas tentang Penggunaan kamus bergambar dalam membangun Kosakata pada siswa taman kanak-kanak. Siswa Taman kanak-kanak sering menemukan masalah dan kesulitan dalam menyimak, misalnya mereka kesulitan dalam menyerap dan mengingat makna dari kata-kata baru yang mereka dengar. Oleh karena itu, penulis mengajukan penggunaan kamus bergambar sebagai sebuah alternatif pengajaran. Kegiatan ini terdiri dari presentation stage untuk mengenalkan Kamus bergambar kepada siswa agar lebih mudah dipahami, Practice stage untuk melatih kemampuan siswa, and production stage untuk mengetahui kemampuan siswa sejauh mana yang telah diajarkan. Kegiatan ini memberikan kesenangan dan kegembiraan bagi siswa dalam mempelajari bahasa inggris. Inti pembahasan dalam makalah ini adalah ditujukan untuk membuat suatu kegiatan belajar yang memberikan kesempatan maksimal kepada siswa untuk ikut terlibat dalam proses belajar sehingga akan lebih memahami dan mengingat apa yang sudah diajarkan. Dalam mengembangkan kegiatan belajar, siswa sering menemukan kesulitan dalam mengingat dan memahami makna kata yang diajarkan. Metode pengajaran yang monoton membuat siswa bosan. Oleh karena itu situasi belajar harus dimodifikasi. Melalui tekhnik ini, siswa diharapkan dapat mempelajari bahasa inggris lebih nyaman dan menyenangkan. This paper discusses Using Picture Dictionary in Building Students’ Vocabulary At Kindergarten. Students of Kindergarten often find problems in listening, for example they got difficulties in absorbing and remembering the meaning of new words they listen to. Therefore, the writer offers modified Picture dictionary as one of the alternatives. This activity such as presentation stage to introduce a picture dictionary in order to more easily to understand for kindergarten students, practice stage to drill student’s of ability and production stage to know how far student’s of ability have already teach. This activity provides enjoyment and fun for the students in learning English. The focus discussed in this paper would be directed to develop a set of learning activities which give maximum chances for the students to be involved in the learning process so that there will be better comprehension and retention about what is being taught. In developing the learning activities, students often find difficulties in remembering and understanding the meaning of words being taught. Monotonous method of teaching makes the students bored. Therefore, the learning situation needs to be modified. Through this technique, it is expected that students can learn English more comfortable and enjoyable

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Rahayu Purbasari, M.Hum; 2). Lina Yudianti.
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 14614 not found.
Date Deposited: 19 Aug 2022 06:00
Last Modified: 19 Aug 2022 06:00
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/32759

Actions (login required)

View Item View Item