PENGEMBANGAN VIDEO ANIMASI BINATANG UNTUK PESERTA DIDIK TINGKAT B DI TK TIMUN MAS PARUNG SERAB CILEDUG

RIFDAH KAMILAH, . (2024) PENGEMBANGAN VIDEO ANIMASI BINATANG UNTUK PESERTA DIDIK TINGKAT B DI TK TIMUN MAS PARUNG SERAB CILEDUG. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (806kB)
[img] Text
Bab I.pdf
Restricted to Registered users only

Download (125kB) | Request a copy
[img] Text
Bab II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (497kB) | Request a copy
[img] Text
Bab III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (189kB) | Request a copy
[img] Text
Bab IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (708kB) | Request a copy
[img] Text
Bab V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (90kB) | Request a copy
[img] Text
Daftar Pustaka.pdf

Download (67kB)
[img] Text
Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian pengembangan ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah produk berupa video animasi sebagai media pembelajaran untuk peserta didik pada tema binatang peliharaan dan binatang buas. Model yang digunakan dalam penelitian ini adalah model ADDIE, yang terdiri dari lima tahap: Analysis (analisis), Design (desain), Development (pengembangan), Implementation (implementasi), dan Evaluation (evaluasi). Produk yang dihasilkan pada pengembangan ini telah melalui evaluasi yaitu evaluasi formatif dengan melibatkan ahli media, ahli materi, dan pengguna. Hasil dari expert review sebagai berikut; ahli media memperoleh skor sebesar 4,00 dengan kategori Sangat Baik; dan ahli materi memperoleh skor sebesar 3,52 dengan kategori Sangat Baik. Hasil uji coba pengguna one to one memperoleh skor sebesar 89,73% dengan kategori Sangat Baik; hasil uji coba small group memperoleh skor 91,01% dengan kategori Sangat Baik; hasil field test memperoleh skor sebesar 97,5 dengan kategori Sangat Baik. Berdasarkan hasil uji coba yang telah dilakukan, maka video animasi yang telah dikembangkan secara keseluruhan dapat dikatakan layak digunakan sebagai media pembelajaran untuk membantu peserta didik Tingkat B TK Timun Mas. ***** This development research aims to produce a product in the form of an animated video as a learning medium for students on the theme of pets and wild animals. The model used in this study is the ADDIE model, which consists of five stages: Analysis, Design, Development, Implementation, and Evaluation. The products produced in this development have gone through evaluation, namely formative evaluation by involving media experts, material experts, and users. The results of the expert review are as follows; media experts obtained a score of 4.00 in the Very Good category; and material experts obtained a score of 3.52 in the Very Good category. The results of the one-to-one user test obtained a score of 89.73% in the Very Good category; the results of the small group trial obtained a score of 91.01% with the category of Very Good; The results of the field test obtained a score of 97.5 with the category of Very Good. Based on the results of the trials that have been carried out, the animated videos that have been developed as a whole can be said to be suitable for use as a learning medium to help Level B students of Timun Mas Kindergarten.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Cecep Kustandi, M.Pd. ; 2). Diana Ariani, M.Pd.
Subjects: Pendidikan > Media Pembelajaran
Teknologi dan Ilmu Terapan > Teknologi (umum) > Teknologi Pendidikan
Divisions: FIP > S1 Teknologi Pendidikan
Depositing User: Users 25308 not found.
Date Deposited: 13 Aug 2024 23:24
Last Modified: 13 Aug 2024 23:24
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/49678

Actions (login required)

View Item View Item